Procescoach

Nieuw

Functie omschrijving

In het najaar van 2023 is bij HDSR de ‘Werkwijzer’ aangesloten op de portaal-applicatie van BizzDesign. Het is de eerste centrale gepositioneerde online bedrijfsstructuur voor processen en, op termijn ook, architectuur. De kritische processen worden hierin weergegeven via BPMN-modellen, maar dit is slechts het begin. De Werkwijzer is bedoeld om het gehele overzicht van processen van HDSR aan te bieden en via links content zoals documentatie, werkinstructies en sjablonen, ter beschikking te stellen. Er is veel behoefte om ontzorgd te worden, zodat we van “Zoeken naar Vinden” gaan. De Werkwijzer zal de eerste plek worden waar een medewerker gaat kijken met een procesvraag. Daarnaast willen we via koppelingen met andere systemen een netwerk ontsluiten om optimaal gebruik te maken van onze processen.

We zijn op zoek naar een procescoach die samen met het kernteam zorgt voor de inhoud en zorgdraagt voor aspecten als consistente beschrijving van processen, kijkend naar de totale proceslijn en eventueel de keten. Ook interne communicatie, afstemming met de opdrachtgever (adviseur Kwaliteit) en het kernteam horen daarbij. Werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd conform de Referentie architectuur WILMA, conform de procesmodellering conventies en in aansluiting op de SPOC voor processen, de iNavigator en de HDSR bedrijfs(proces)architectuur

Werkzaamheden

In de coachende rol:

  • Samen met de stakeholders processen uitwerken.
  • Meedenken met het inrichten van Enterprise Studio en het borgen van procesmodelling in de organisatie.
  • Samenwerken met verschillende afdelingen en belanghebbenden om processen op elkaar af te stemmen en te integreren.
  • Bestaande werkwijzen, opgesteld in Word, omzetten naar BPMN-processen, met een verbeterslag.
  • Meenemen medewerkers in het begrijpen en volgen van vastgestelde processen.
  • Onderscheid kunnen maken en beargumenteren van processen vs instructies.
  • Reviewen van bestaande processen op verbetermogelijkheden en meedenken over de optimalisatie ervan.
  • Training en uitleg geven over het modelleren in BPMN.
  • Adviseren over en aanvullen van onze modelleringconventies.
  • Fungeren als adviseur voor de manager/ teamleider en andere belanghebbenden t.a.v. proces gerelateerde kwesties.
  • Maandelijks rapporteren over geleverd werk en inzet aan de opdrachtgever.

In de proces beschrijvende rol:

  • In kaart brengen van de verschillende processen per afdeling, die nu nog decentraal in de afdelingen beschreven zijn.
  • Zorgen dat de processen beschreven worden in onze Werkwijzer volgens onze conventie afspraken.
  • Documenteren van processen, procedures en verbeteringen voor toekomstige referentie en training.
  • Valideren van de nauwkeurigheid en volledigheid van de procesdocumentatie door middel van reviews en feedback van belanghebbenden.
  • Identificeren van mogelijkheden voor standaardisatie en vereenvoudiging van processen.

De opdrachtgever(s)

Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) staat midden in de maatschappij. Dagelijks werken meer dan 600 enthousiaste en betrokken professionals aan veilige dijken, droge voeten en schoon water in een groot deel van provincie Utrecht en in een deel van Zuid-Holland. We zorgen ervoor dat we hier nú kunnen wonen en werken en zijn volop aan de slag met thema’s als klimaatverandering om dit ook naar de toekomst toe te garanderen. Wil je meer weten over HDSR , klik hier Home - HDSR

De opdracht wordt uitgevoerd vanuit team KAM (kwaliteit, arbo en milieu). Het kernteam inrichten Werkwijzer houdt zich bezig met de inrichting en vullen van de Werkwijzer. De procescoach zal samenwerken met het kernteam, de stakeholders en gebruikers in de rest van de organisatie.

Functie eisen

  • Bachelor- of masterdiploma in bedrijfskunde, organisatiekunde of een gerelateerd vakgebied.
  • Aantoonbare ervaring op het vlak van coaching en stakeholderanalyse bij gelijksoortige organisaties.
  • Aantoonbare ervaring met het werken met BPMN modellering, bij voorkeur in Enterprise Studio van Bizz Design.
  • Vermogen om effectief te werken in teamverband en anderen te motiveren voor verandering (verandermanagement).
  • Projectmanagementvaardigheden om verbeteringsinitiatieven te plannen, uit te voeren en te volgen.

Extra info

  • Startdatum: 1 Mei 2024
  • 8 Maanden t/m 31-12-2024 met optie op verlenging van 3 x 5 maanden
  • De intakegesprekken zullen plaatsvinden op 29 april tussen 13:00 en 16:00 uur april bij voorkeur live of anders via teams.

Locatie

Houten

Publicatiedatum

09.04.2024

Publicatie eindigt

18.04.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.