ICT Inkoop adviseur BVO Rijn en Braassem

Nieuw

Functie omschrijving

De ICT inkoop adviseur is verantwoordelijk voor het adviseren over en het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten zelfstandig en/of in projecten conform wet- en regelgeving op het gebied van Leveringen en Diensten met name gericht op ICT en informatievoorziening. Hierin is de inkoop adviseur betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject. Je gebruikt jouw expertise en steek je handen uit de mouwen bij meervoudig onderhandse aanbestedingen en enkelvoudige inkopen.

Bij je advisering vertaal je het beleid naar de dagelijkse inkooppraktijk. Je werkt nauw samen met de contractmanager van de BVO en zoekt aansluiting bij en acteert zoveel mogelijk in lijn met de richtlijnen zoals deze door de BVO en de inkoop discipline van de gemeente Alphen aan den Rijn worden gehanteerd.

Werkzaamheden

Tot jouw werkzaamheden behoren o.a.:

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren in het project vanuit de inkoopexpertise;
  • Het opstellen van de offerte uitvraag inclusief de Wensen en Eisen, Demo, Beoordelingssystematiek etc;
  • Het adviseren over de te volgen inkoopstrategie;
  • Het signaleren van Risico’s;
  • Reviewen van het programma van eisen en wensen;
  • Communicatie richting software reseller;
  • beantwoorden van de nota van inlichtingen;
  • Het proces van beoordeling begeleiden;
  • Vervaardigen van Gunning- en afwijzingsbrieven;
  • Het voeren van afwijzingsgesprekken;
  • Gesprekken met vermeende leverancier;
  • Evalueren van het inkoop proces;
  • Dossiervorming.

De opdrachtgever(s)

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem hebben hun krachten op het gebied van Informatisering en Automatisering (I&A) gebundeld in de Bedrijfsvoeringsorganisatie Rijn en Braassem (BVO). Uitgangspunt voor deze samenwerking is standaardisatie van de I&A dienstverlening, inclusief de bijbehorende standaardinrichting van de gemeentelijke werkprocessen en het daarbij passende applicatielandschap. Namens de Gemeente Alphen aan den Rijn word je gedetacheerd aan de BVO Rijn en Braassem.

Omschrijving kandidaat

Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de BVO en die van onze klanten de gemeenten Alphen aan den Rijn en Kaag en Braassem. Integer handelen is voor jou vanzelfsprekend en bent vooral ook een doener! Je hebt een relevante HBO/WO opleiding of acteert al jaren op dit niveau en hebt gerichte opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden met succesvol resultaat afgerond (NEVI-1 en NEVI-2). Je hebt aantoonbare ervaring met ICT aanbestedingen / inkoop bij de overheid (ten minste 5 jaar) als zelfstandig inkoper. Een pré is ervaring met inkopen via een software reseller.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden;
  • Aantoonbare werkervaring als ICT-inkoop adviseur bij een gemeente;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Afgeronde opleiding Nevi-1
  • Afgeronde opleiding Nevi-2
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoop adviseur op het gebied van ICT en informatievoorziening
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie als inkoopadviseur
  • Aantoonbare werkervaring met het inkopen via een software reseller

Competenties

  • Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
  • Flexibel;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Besluitvaardig;
  • Goed prioriteiten kunnen stellen.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 16 tot 24
  • Start 1 maart 2023

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

25.01.2023

Publicatie eindigt

27.01.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.