Inkoopadviseur

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Weststellingwerf regelt en organiseert heel veel voor en met de lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij de gemeente veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van de 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Een dynamische omgeving met maatschappelijk belang.

De inkoopadviseur werkt voor de drie gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland vanaf locatie Wolvega.

Werken voor een OWO-afdeling betekent werken voor drie gemeenten met 80.000+ inwoners, veel interne en externe klanten en dat brengt vraagstukken en uitdagingen met zich mee. Kortom een inspirerende werkomgeving!

De afdeling OWO-bedrijfsvoering bestaat uit verschillende teams: team Personeels- en Salarisadministratie/Financiële Administratie/inkoop/verzekeringen+(PSA/FA+), team Informatisering & Automatisering (I&A) en team Documentaire informatievoorziening (DIV). Het cluster inkoop bestaat uit 1 administratief medewerker / contractbeheerder en 3 inkoopadviseurs. Het team is gedreven, deskundig en gaat uitdagingen niet uit de weg. Ook werken de inkoopadviseurs categorie gericht.

Voor team inkoop zijn wij op zoek naar een inkoopadviseur

Je functie

Ben jij op zoek naar een parttime functie als ervaren inkoper?

Waarin jij bijdraagt aan de samenwerking tussen Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland (OWO). Waar je jouw deskundigheid op het gebied van inkoop en ádvisering actief uitdraagt. Waarbij je veel contact hebt met de collega’s van de drie OWO-gemeenten die allen hun eigen ondersteuning op het gebied van inkoop nodig hebben. Je bent een allround Inkoopadviseur die over de kwaliteiten beschikt om pro-actief te adviseren over alles wat met inkoop te maken heeft, van een Europese aanbesteding tot en met het optimaal benutten van contract afspraken. De werkzaaamheden concentreren zich voor een groot deel in het ruimtelijk domein.Jij bent samen met de vakafdeling verantwoordelijk voor het aanbestedingsproces. Hierbij is circulair en duurzaamheid een belangrijk uitgangspunt. Daarnaast zorg je met jouw kennis, humor en energie voor de doorontwikkeling van de inkoopfunctie, team inkoop en de inkoopprocessen.

Omschrijving kandidaat

Wij zoeken niet het schaap met de vijf poten, maar wel een collega die op één of meerdere van bovengenoemde pre’s direct inzetbaar is. Uiteraard vinden wij het belangrijk dat je een team-player bent, een natuurlijke beïnvloeder maar ook zakelijk en resultaatgericht.

Functie eisen

  • HBO niveau;
  • enkele jaren relevante inkoop werkervaring binnen de publieke sector of ervaring in vergelijkbare sectoren.
  • relevante vakopleidingen (NEVI Professional (1)/Expert (2) of vergelijkbaar);
  • kennis van aanbestedingswetgeving
  • Het is een pré wanneer je zelfstanding Europese aanbestedingen kunt schrijven, begeleiden en uitvoeren
  • Het is een pré wanneer je bekent bent met de inkoop van werken (RAW/UAV/UAV-GC)
  • Het is een pré wanneer je bekent bent met inkoop van diensten, zoals inhuur van derden (DAS/Sociaal en andere specifieke diensten).
  • Het is een pré wanneer je bekent bent met de inkoop van ICT
  • Het is een pré als je aantoonbaar ervaring hebt met het digitalisering van inkoopdienstverlening en datamanagement.
  • Het is een pré wanneer je ervaring hebt met het manifest Maatschappelijk Verantwoord Inkoop en Circulair Fryslan.
  • Minimaal drie jaar ervaring als inkoper binnen de publieke sector Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet.
  • 3 jaar recente werkervaring op het gebied van inkoop en aanbestedingen

  • 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie.

Competenties

  • Daadkracht
  • Organisatie sensitiviteit
  • Teamplayer
  • analytisch
  • Netwerken

Extra info

Startdatum 17-01-2022
Einddatum 15-04-2022
Optie tot verlenging ja
Uren per week 16 tot 28 uur per week

Locatie

Wolvega

Publicatiedatum

29.12.2021

Publicatie eindigt

11.01.2022

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.