Migratiecoördinator / Projectleider (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

De Migratiecoördinator / Projectleider is werkzaam binnen de afdeling Projecten en verantwoordelijk voor het onboarden van applicaties op de dienstverlening van een externe partner, zodat de bedrijfsapplicaties het gewenste BIV niveau bereiken om BIG en AVG compliant te zijn en te blijven. Dit moet binnen tijd, budget en conform de acceptatiecriteria van de opdrachtgever gerealiseerd worden. De functie wordt gekenmerkt door het voorbereiden en begeleiden van een migratie / project van grote omvang en/of complexiteit.
De afdeling Projecten bestaat uit projectleiders, -managers, programmamanagers, architecten en project management officers. Het team rapporteert aan de manager van de afdeling.

Werkzaamheden

• stemt af met bij de implementatie van de migratie / project met betrokken partijen;
• zorgdragen voor de adequate aansturing en bezetting van het projectteam;
• (mede) uitvoeren van (delen van) de migratie / het project;
• realiseren van de uitvoering van het project- / migratieplan, alsmede zorgdragen voor periodieke rapportages over voortgang, uitputting van middelen en beslismomenten;
• bewaken en bevorderen van de samenhang tussen verschillende met elkaar verbonden migraties / projecten;
• stelt een eindverslag op met verantwoording voor gebruikte tijd en middelen;
• toetsen van de opgeleverde projectresultaten aan het projectplan en, na het bereiken van de gewenste projectdoelstellingen, overdragen van relevante kennis en documenten aan de PMO en het team Projecten;
• doen van voorstellen tot processen productverbetering o.b.v. lessons learned.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Amsterdam wil optimale dienstverlening leveren aan Amsterdammers, publieke organisaties en bedrijven. Daarvoor is een duurzame, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur nodig. ICT verzorgt dit, samen met haar partners.

Medewerkers van de gemeente Amsterdam gebruiken de ICT-infrastructuur om hun dagelijkse werk te doen. De gemeentelijke ICT-infrastructuur bestaat onder andere uit een netwerk met datacenters, maar ook uit bijvoorbeeld computers, telefoons en Wi-Fi. Dit alles wordt beheerd door ICT. Zij verzorgen ook de inkoop van nieuwe voorzieningen voor de ICT-infrastructuur.

Naast het verzorgen van de ICT-infrastructuur die medewerkers gebruiken, ondersteunt de afdeling ICT ook bij het optimaal vastleggen en ontsluiten van informatie binnen de gemeente. Met die informatie kan de gemeente Amsterdam haar interne processen goed inrichten, zodat optimale dienstverlening geleverd kan worden aan Amsterdammers, publieke organisaties en ondernemers.

Kortom, ICT verbindt Amsterdam en haar omgeving.

Functie eisen

  • HBO werk- en denkniveau in de richting Bedrijfskundige en/of Informatietechnologie achtergrond. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of een minimaal behaald HBO diploma.
  • in het bezit van het Prince2 Practitioner of IPMA level C certificaat.
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 5 jaar) met het managen van projectbudgetten van €500k - €1000k.
  • afgelopen 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met:
    • migreren van gemeentelijke applicaties;
    • gemeentelijke applicaties op gebied van registratie en uitbetaling van uitkeringen.
  • minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het realiseren van technische- en organisatiewijzigingen.
  • minimaal 5 jaar ervaring met projectleiderschap en kwaliteitsmanagement op het terrein van serviceverlening.

Wensen

  • antoonbare werkervaring in het samenwerken met overheidscoöperatie WiGo4it.
  • aantoonbare werkervaring met applicaties als Herber, Histor, Sherlock, Focus, Mavim, Raak, Socrates.
  • ervaring met werken in en rapporteren via Principal Toolbox.
  • ervaring met werken in Topdesk.

Extra info

• Startdatum: 9-8-2019
• Einddatum: 1 jaar na startdatum
• Werklocatie: Crucquiusweg 5, 1019 AT, Amsterdam
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: Nee

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

13.06.2019

Publicatie eindigt

26.06.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.