Jurist

Nieuw

Functie omschrijving

In deze functie behandel je Woo-verzoeken, aansprakelijkstellingen en ingebrekestellingen. Daarnaast beantwoord je juridische vragen van collega’s. De juridische vragen betreffen met name subsidierecht, aanbestedingsrecht en privaatrecht. Je neemt deel aan de Woo-projectgroep voor de implementatie van de actieve openbaarmakingsplicht. Je bent een sparringspartner voor je collega’s.

Jij bent dus een collega die het heerlijk vindt om te schakelen tussen verschillende dossiers en een vraagbaak te zijn voor collega’s. Schuiven in je agenda vanwege een spoedvraag of spoedoverleg, vind jij geen probleem!

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je maakt deel uit van het team Juridische Zaken binnen de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën & Inkoop, Juridische Zaken, Personeel & Organisatie, Informatie & Automatisering, Communicatie & Klantcontactcentrum en Facilitaire Zaken.

Het team Juridische zaken heeft als core business het behandelen van Woo-verzoeken, aansprakelijkstellingen en het leveren van juridische adviezen aan het bestuur en interne collega’s.

Het team bestaat uit twee gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team.

Functie eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Aantoonbare werkervaring als jurist bij een overheidsorganisatie als behandelaar van Woo-verzoeken;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau Nederlands recht.

Wensen (weging; benoem de werkervaring duidelijk in het cv)

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist bij een decentrale overheidsorganisatie (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist met de behandeling van Wob/Woo-verzoeken (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als behandelaar van aansprakelijkstellingen (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van juridische advisering over subsidierecht (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van juridische advisering over aanbestedingsrecht en / of privaatrecht (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 juni 2024 voor 32 uur per week (5 punten).

Competenties

- Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
- Je werkt nauwkeurig en accuraat;
- Je schrijft foutloos Nederlands;
- Je kunt mensen enthousiasmeren en weet de juridische werkelijkheid ook aan niet-juristen uit te leggen. Je kunt overtuigen in de juridische risico’s maar kijkt tegelijkertijd ook naar oplossingen die wel passen;
- Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Extra info

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Er wordt een combinatie van 50% thuiswerken en 50% op kantoor werken gevraagd (minimaal 2 kantoordagen per week).

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 mei 2024 tussen 9.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Pijnacker

Publicatiedatum

06.05.2024

Publicatie eindigt

15.05.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.