- Freelance / Interim
- ZZP
- 103,00
- 36 uur pw, 12 mnd
Procesbeheerder
Functie omschrijving
Werkzaamheden
De procesbeheerder is verantwoordelijk voor het continu verbeteren van de werkprocessen en zorgt ervoor dat tijdens dit verbeterproces de samenwerking met andere processen behouden blijft. De werkzaamheden van de procesbeheerder worden uitgevoerd onder regie van de proceseigenaar en worden gestuurd tijdens tweewekelijkse procesoverleggen.
De taken van de procesbeheerder omvatten onder andere:
-
Hoofdtaken: a. Attenderen en adviseren van de proceseigenaar over afwijkingen, wijzigingen, prioriteiten en risico's met betrekking tot het werkproces. b. Voorbereiden en begeleiden van de besluitvorming tijdens het procesoverleg. c. Vastleggen en beheren van actuele informatie over het proces en communicatie hierover adviseren. d. Monitoren van het proces op basis van procesindicatoren. e. Bijhouden van kleine wijzigingen volgens de conventies van het proces. f. Coördineren van het wijzigingenproces en begeleiden van veranderingen binnen het werkproces. g. Fungeren als inhoudelijk aanspreekpunt voor het toetsen van het werkproces bij ontwikkeling van functionaliteiten. h. Borging van uniformiteit en doorontwikkeling van het procesbeheer met andere procesbeheerders binnen en buiten assetmanagement.
-
Specifieke taken: a. Beschrijven, actualiseren en optimaliseren van werkprocessen. b. Ontwikkelen van procesprestatie-indicatoren (PI) en rapportages. c. Vastleggen en beheren van processen in het procesmanagement systeem (Blue Dolphin). d. Bewaken van uniformiteit van werkprocessen en borgen van unieke procesrollen. e. Zorgen voor goede verbinding en aansluiting tussen werkprocessen. f. Analyseren van risico's, herkennen van knelpunten en aandragen van verbeteringen. g. Begeleiden van procesworkshops en controleren van verbetervoorstellen. h. Ondersteunen van deelnemers van het procesoverleg bij het formuleren van procesverbeteringen. i. Ondersteunen van de proceseigenaar en trekkers van verbeteringen bij implementatieactiviteiten. j. Uitleg geven over werkprocessen en proceskennis aan medewerkers.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Aantoonbaar WO werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met procesmanagement bij een (semi) overheidsorganisatie
- Aantoonbare kennis van Assetmanagement met een focus op het ontwerp- en uitvoeringsproces
- Aantoonbare vaardigheden in het modelleren van processen in BPMN
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Wensen
- Kennis van werken met BlueDolphin (50 punten)
- Kennis van en ervaring met projectmanagementmethodologieën (30 punten)
- Kennis van Data en informatiemanagement (20 punten)
Competenties
- Resultaatgericht
- Organisatievermogen
- Samenwerken
- Verbinding maken
- Interactief binnen de organisatie
- Onafhankelijkheid
- Detail- en planninggericht
- Overzichtsvermogen
Extra info
- Aantal uren per week 36 uur
- Startdatum zsm na gunning
- Einddatum 12 maanden na start
- Mogelijkheid tot verlenging: nee
- Plaats tewerkstelling Hoofdkantoor
Data matchgesprek 16 mei 2024 – 09.00 uur – 12.00 uur Gesprekken vinden plaats op locatie, gelieve hier rekening mee te houden
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!