Projectmanager doorontwikkeling businesspartnerschap bedrijfsvoering

Nieuw

Functie omschrijving

In de afgelopen periode is de ontwikkelagenda voor het domein bedrijfsvoering tot stand gekomen. In de ontwikkelagenda beschrijven we de rol en positie van Bedrijfsvoering als businesspartner voor bestuur, directie en organisatie. Dat betekent voor ons dat Bedrijfsvoering dichtbij voelt en proactief, slagvaardig en vasthoudend handelt. Bedrijfsvoering staat voor passend advies en betrouwbare informatie die ambtenaren, bestuurders en burgers in staat stelt een juist besluit te nemen.

De doorontwikkeling leidt ook tot het heroverwegen van de huidige sturing en structuur. De directie heeft maandag 16 januari 2023 besloten om Bedrijfsvoering in te richten in bedrijfsvoeringsketens. Per keten worden de kaderstelling, advisering en uitvoering in één team gebundeld. Als uitgangpunt gaan we werken vanuit vijf ketens: P&O, Financiën, Informatievoorziening, Juridische Zaken en Inkoop en Communicatie. Het team Young Professionals wordt doorontwikkeld en geplaatst in de stafafdeling. De ketens creëren een duidelijke toegang voor de organisatie en vereenvoudigt de aansturing. Het helpt om slagvaardiger te werken aan de verdere doorontwikkeling van de Bedrijfsvoering.

Ieder onderdeel van dit domein (P, F, I, C, J en projecten) heeft van de directeur bedrijfsvoering een deelopdracht gekregen. De deelopdrachten hebben als doel een wendbaar en klantgericht domein bedrijfsvoering te creëren. Om ervoor te zorgen dat de deelopdrachten in lijn zijn met de gedeelde verwachtingen en tijdig worden opgeleverd, is de gemeente op zoek naar een ervaren projectmanager die vanuit zijn of haar praktijk veel ervaring heeft opgedaan in soortgelijke veranderprojecten. We zijn op zoek naar een projectmanager die niet alleen de uitdagingen uit de bedrijfsvoering snapt, maar ook begrijpt welke gevoeligheden zo'n traject met zich meebrengt, als het gaat om verandermanagement, organisatiecultuur en samenwerking in de keten. We zoeken een proactieve en energieke projectleider met een uitgesproken hands-on mentaliteit. Je hebt onze kerncompetenties (resultaatgerichtheid, samenwerken, klantgerichtheid en veranderbereidheid) hoog in het vaandel staan en bent bereid om soms net een stapje harder te lopen dan verwacht wordt.

De opdrachtgever(s)

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar een leidende rol voor verander trajecten binnen 100.000 + gemeente;
  • Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  • Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 6 februari 2023 voor minimaal 24 uur per week;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als organisatieadviseur binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Afgeronde opleiding op het gebied van procesverbetering (vb: Lean Six Sigma Black Belt)
  • Afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van bestuurskunde
  • Aantoonbare werkervaringmet businesspartnerschap in de bedrijfsvoering
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als organisatieadviseur bij of in opdracht van een overheidsorganisatie

Competenties

  • Samenwerken;
  • Daadkrachtig;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Analytisch;
  • Organisatiesensitief;
  • Communicatief;
  • Draagvlak creëren

Extra info

  • Duur 12 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 24
  • Start Zo spoedig mogelijk

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

24.01.2023

Publicatie eindigt

25.01.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.