Projectmanager Infra Cloud transitie

Nieuw

Functie omschrijving

De groei van de stad leidt tot grote maatschappelijke uitdagingen voor wonen, werken, verplaatsen en verduurzamen. Om die uitdagingen het hoofd te bieden zijn de Opgaven van de Stad opgesteld. Goed ondersteunen van deze opgaven vraagt om een investering in het fundament van de Digitale Stad en radicaal verbeteren van de IT-dienstverlening. Zo kunnen we de kansen die digitalisering biedt, maximaal benutten bij de realisatie van de Opgaven van de Stad. Met de inrichting van de informatievoorziening willen we bijdragen aan de volgende business drivers:

  • Business continuïteit tegen aanvaardbare kosten, stabiliteit en zekerheid.
  • Flexibel en sneller reageren op wensen en behoeften van burgers, ondernemers en de eigen organisatie.
  • Aansluiten op landelijke trends en ontwikkelingen, zoals de Digitaliseringsagenda, Samen Organiseren en Common Ground.
  • Gebruikmaken van technologische innovaties, zoals continu aanpassen, 'Anything as a Service', kunstmatige intelligentie (AI) en datagedreven werken.

De oplossing die we voor ogen hebben is voor een deel cloud. We gaan drie omgevingen maken. We gaan de huidige omgeving, het datacenter dat we nu hebben in een datacenter van een leverancier zetten. Dit vanuit de gedachte dat we eigenlijk niet meer eigen rekencentra willen hebben. De andere stroom is dat we een gedeelte van de applicaties gaan oppakken en in bijvoorbeeld de Azure of AWS cloud gaan zetten. Daarmee staan ze wel helemaal in de cloud. De derde stroming is dat we applicaties van leveranciers gaan afnemen. Ook Common Ground zal zich hoofdzakelijk in de cloudomgeving afspelen.

Samengevat: we gaan hardware van onszelf in een datacenter van de leverancier zetten. We gaan applicaties afnemen (SaaS) van de leverancier en we gaan applicaties opzetten die we in platformen zoals Azure en AWS gaan plaatsen.

De projectmanager die we zoeken gaat de aansturing op zich nemen van de werkstroom infra, dit is onderdeel van het programma cloudtransitiecloud-transitie. Ofwel de hardware overzetten naar de leverancier. Dit is onderverdeeld in een aantal werkpakketten waarin de verschillende onderdelen van de transitie zijn geborgd.

De opdrachtgever(s)

DomstadIT is de afdeling bij de gemeente Utrecht die in nauwe samenwerking met andere organisatieonderdelen ICT ontwikkelt, levert, installeert en beheert om te zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om de beste IT te leveren aan onze organisatie en daarmee bij te dragen aan de strategische opgaven in de stad voor gezond stedelijk leven.

Als projectmanager infra cloud-transitie ga je rechtstreeks werken voor het plv hoofd domstad it. Je stuurt deel-projectleiders aan en zorgt voor goede leveranciersafspraken. Je legt verantwoording af aan de programmamanager en stuurgroep over de stand van zaken in het project.

Binnen DomstadIT werken we agile in Scrum teams. Kenmerkend voor het werk is de combinatie tussen beheer en ontwikkeling. Enerzijds bieden we de business een constant niveau van dienstverlening. Anderzijds zijn innovatie en het meegaan met technologische ontwikkelingen essentieel om aan de veranderende wensen van de business te kunnen voldoen. Hier een weg in vinden, is onze dagelijkse uitdaging.

Functie eisen

  • Je hebt aantoonbare kennis van gemeentelijke processen en regelgeving, en bij voorkeur kennis van de Utrechtse.
  • aantoonbare inhoudelijke kennis en ervaring met grote implementatietrajecten op het gebied van cloud.
  • Je weet wat er speelt op het gebied van privacy en informatiebeveiliging.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van leveranciers-management in een cloud-omgeving.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van organisaties in veranderprocessen.
  • WO werk- en denkniveau.
  • 3-10 jaar ervaring met soortgelijke projecten.
  • Kennis van en ervaring met privacy & informatie beveiliging (AVG)
  • Technische en functionele kennis van en ervaring met cloud-transities.
  • Kennis van de functionaliteit en toepassing van ICT-infrastructuur en ICT-architectuur.
  • Kennis en praktijkervaring met Cloud-leveranciersmanagement.
  • Kennis van en praktijkervaring met projectmatig werken in een scrumomgeving;
  • Kennis en werkervaring bij gemeentelijke en/of (semi)overheid organisaties

Competenties

  • Communicatief sterk
  • Ervaring met werken binnen een regieorganisatie.
  • Organisatietalent en het vermogen dingen voor elkaar te krijgen en doorbraken te creëren in impasses
  • Organisatie sensitief
  • Kan zelfstandig werken
  • Echte teamspeler

Extra info

  • Start Inhuur Na ontvangst van een geldige VOG
  • Eind Inhuur 31 juli 2022
  • Aantal uren per week 36

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

20.07.2021

Publicatie eindigt

26.07.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.