Servicedesk Medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

De Servicedesk is onderdeel van taakveld Informatisering & Automatisering binnen de 1ste lijn waar zo veel mogelijk klantvragen direct worden afgehandeld. Deze collega’s zijn het visitekaartje van het cluster Bedrijfsvoering. Klantgerichtheid en kwaliteit zijn belangrijke waarden voor het team. En door integraal te werken willen we dat onze klanten zich geholpen voelen: door een gevoel van vertrouwen te geven, oplossingsgericht mee te denken en proactief te handelen.

Als Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers die IT-problemen ervaren. Denk hierbij aan problemen met software, documenten, printers of mobiele apparaten. Je registreert en prioriteert de incidenten in een Service Management Systeem (TOPdesk). In eerste instantie probeer je het incident zelf op te lossen. Als dat niet lukt dan zet je de melding door naar een van je gespecialiseerde collega’s waarbij je de gebruiker informeert over de voortgang. Je zorgt er te allen tijde voor dat de eindgebruiker zo snel mogelijk weer zorgeloos aan de slag kan. Deze werkzaamheden voer je uit telefonisch of aan de balie op locatie.

Werkzaamheden

  • beantwoord je de telefoon en registreer je binnenkomende incidenten
  • geef je instructies in begrijpelijke taal aan de eindgebruikers bij incidenten en problemen
  • bewaak je de voortgang van het afhandelen van incidenten en wijzigingen
  • voer je (standaard) wijzigingen en aanvragen uit voor verschillende gebruikers

De opdrachtgever(s)

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.

Taakveld
Onder het taakveld Informatievoorziening en Automatisering (I&A) valt naast Frontoffice, Backoffice, I-advies het team Applicatiemanagement (AM). Bij de Frontoffice kan men met vragen en problemen terecht over hun werkplek en de automatisering. De complexere automatiseringsvragen en –problemen pakt de backoffice op. De backoffice beheert en verbetert ook onze ICT-infrastructuur. Het informatiebeleid en –management binnen de organisatie wordt ontwikkeld en bewaakt door onze informatie-, proces- en DIV-adviseurs, de ICT-architect en de projectportfolio manager. Naast de ICT voor de gemeente Westland verzorgt team I&A ook de ICT voor de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Midden Delfland. De gemeenten hebben hun eigen ICT-omgeving welke in de toekomst zoveel mogelijk geconsolideerd zal worden.

Functie eisen

  • Je beschikt over een gevolgde mbo opleiding niveau 3 of 4;
  • Een afgeronde opleiding ICT op minimaal mbo niveau 3 of 4
  • Aantoonbaar in het bezit van een ITIL-certificering
  • In het bezit van rijbewijs B (duidelijk aangetoond in het cv)
  • Aantoonbaar in het bezit van het certificaat Windows 10
  • Aantoonbaar in het bezit van het certificaat Office 365
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Servicedesk medewerker in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie de afgelopen 4 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met Active Directory
  • Aantoonbare werkervaring met Exchange
  • Aantoonbare werkervaring met Office 365
  • Aantoonbare werkervaring met Windows 10
  • Aantoonbare werkervaring met Topdesk

Competenties

  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Voldoende beheersing van de Engelse taal;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stel je de eindgebruiker altijd centraal;
  • Je hebt een ambitieus karakter, ben je flexibel, analytisch ingesteld en ga jij geen uitdaging uit de weg;
  • Jij bent op je best wanneer je de vrijheid krijgt om initiatief te mogen nemen;
  • Ongeacht het probleem weet jij altijd het hoofd koel te houden en klant- en servicegericht te blijven.

Extra info

  • Duur 3 maanden
  • Optie tot verlenging 1 maal 3 maanden
  • Uren per week 36 uur
  • Start Z.s.m.

Locatie

Westland

Publicatiedatum

17.08.2021

Publicatie eindigt

22.08.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.