Communicatiemedewerker corona crisiscommunicatie

Nieuw

Functie omschrijving

Je gaat de organisatie adviseren en ondersteunen bij de interne en externe Corona communicatie: dat is jouw voornaamste taak. Je levert hiervoor analyses, geeft advies en maakt uiteenlopende communicatiemiddelen. Binnen de crisisorganisatie heeft het team communicatie een belangrijke rol en is een senior het eerste aanspreekpunt. Al jouw werkzaamheden doe je in het verlengde van of in afstemming met deze senior communicatieadviseur. Waar ga je je mee bezig houden? Werkzaamheden voor Corona:

  • Monitoren wat landelijk en regionaal wordt besloten en gecommuniceerd en vertalen naar de Alphense situatie (landelijk campagnemateriaal beoordelen en bespreken met redacteuren, landelijke en regionale communicatieboodschappen vertalen naar lokale situatie);
  • Coronanieuws monitoren in omgevingsbeelden en naar aanleiding daarvan acties in gang zetten;
  • Oppakken van communicatiewerkzaamheden die worden afgesproken in de Corona werkgroepen;
  • Regie op de inzet van communicatiemiddelen die in het kader van de coronamaatregelen worden ingezet;
  • Interne communicatie.

De opdrachtgever(s)

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Functie eisen

  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding communicatie of vergelijkbaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker;
  • Bereidheid om ook ’s avonds te werken (indien nodig na bijv. het bekendmaken van nieuwe maatregelen);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling als communicatiemedewerker in de afgelopen 8 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met crisis communicatie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de inzet van online media en sociaal media bij bijvoorbeeld een cross mediale campagne

Competenties

  • Je bent goed in het leggen van verbindingen tussen mensen en organisatiedoelen;
  • Je weet mensen en organisaties te mobiliseren en activeren;
  • Resultaatgericht;
  • Je bent pragmatisch en de ‘hands-on’ mentaliteit staat hoog in het vaandel;
  • Aantoonbare goede schriftelijk vaardigheden;
  • Je bent communicatief vaardig in woord en schrift;
  • Creatief;
  • Flexibel;
  • Klantgericht.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 36
  • Start 1 februari 2021

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

19.01.2021

Publicatie eindigt

24.01.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.