Projectmedewerker (Informatiemanagement, Bedrijfsinformatica, Bestuurskunde of Bedrijfskunde)

Nieuw

Functie omschrijving

Projectmedewerker Sturing en Data community. In deze functie ben je medeverantwoordelijk (regie, aanjagen, opbouwen) voor het organiseren van de sturing van het Programma (OKR en Agile methoden en technieken) en het organiseren van de data community in de gemeente. Dankzij jouw inspanningen en coördinatie komen de sturingsproducten (project canvassen, rapportages, dashboards, etc.) nodig voor monitoring en verantwoording in en over het Programma tot stand. Dankzij jouw inspanningen groeit de community uit tot een stads breed platform waar kennis en informatie gedeeld wordt en waar 'datamensen' enthousiast en actief samenwerken. We starten met het organiseren van een eerste conferentie voor alle spelers in november. Daarnaast ondersteun je de leden van het kernteam dat de Datafunctie gaat inrichten voor Amsterdam. Taken en verantwoordelijkheden De projectmedewerker zal de volgende werkzaamheden uitvoeren: • Meewerken aan het ontwikkelen van tooling voor sturing en verantwoording in de geest van OKR en Agile methodieken • Coördineren samenstelling maandelijkse rapportages aan de opdrachtgever van het Programma • Identificeren van de behoefte en de mogelijkheden voor het vormen en starten van de data community. • Coördineren en uitvoeren van activiteiten waarmee de data community wordt opgebouwd. • Vormgeven en uitwerken van ideeën voor het stimuleren van de data-driven culture • Voorbereiden van besluitvorming en het uitwerken van voorstellen. • Mee-organiseren van bijeenkomsten en hierbij allerlei hand en spandiensten verrichten.

De opdrachtgever(s)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Functie eisen

  • minimaal over een wo werk- en denkniveau.
  • in het bezit van een erkende afgeronde WO-opleiding in de richting van Informatiemanagement, Bedrijfsinformatica, Bestuurskunde of Bedrijfskunde
  • Geef aan in 1 A4 waarom je het meest geschikt bent voor deze opdracht
  • 0-2 jaar ervaring in het vakgebied van informatievoorziening binnen een gemeente of andere publieke of overheidsorganisatie in het afgelopen jaar.
  • Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.aantoonbare ervaring met veranderprojecten waarbij het bijeen brengen van veel partijen door community vorming een aspect vormde van de gewenste verandering.
  • aantoonbare kennis en ervaring met digitale transitie bij gemeenten.
  • ervaring met verandermanagement.
  • aantoonbare ervaring en affiniteit met data gestuurd werken.
  • bekend agile werken.

Extra info

• Startdatum: zsm
• Einddatum: 01-05-2021
• Werklocatie:
• Aantal fte:1
• Aantal uren per week: 24 - 36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

25.10.2020

Publicatie eindigt

28.10.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.