Implementatiemedewerker (Ingenieursbureau)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Amsterdam beschouwt strategisch contractmanagement als een strategisch / tactisch proces met een cyclisch karakter, waarbinnen actief wordt gewerkt aan het komen tot samenwerkingsovereenkomsten en het vastleggen, managen en bewaken ervan. Het doel van strategisch contractmanagement is de eigen organisatiedoelstelling en de concerndoelstellingen te realiseren en zowel de leverancier als de eigen gemeentelijke organisatie invulling te laten geven aan de overeengekomen afspraken. Hierin is de contractmanager een belangrijke schakel tussen de verschillende afnemers binnen de gemeente, de opdrachtgever en de opdrachtnemers.. Hij/zij bewaakt of de aannemer(s)]én opdrachtgever leveren wat is afgesproken binnen de bijbehorende voorwaarden. Om als professioneel opdrachtgever deze taken uit te voeren, zoeken we implementatiemanagers.

Werkzaamheden

De gemeente Amsterdam heeft afgelopen jaren meerdere Samenwerkingsovereenkomsten afgesloten. Binnen deze Samenwerkingsovereenkomsten worden diverse deelopdrachten (Nadere overeenkomsten) verstrekt. Deze deelopdrachten zullen in hoofdzaak bestaan uit RAW-bestekken, maar kunnen ook dienstenopdrachten bevatten en incidenteel opdrachten met UAV-GC als contractuele basis. Deze Samenwerkingsovereenkomsten kunnen (geografisch) ingedeeld in verschillende percelen. Daarnaast meet hij/zij in hoeverre de betreffende opdrachtnemer(s) invulling geven aan hun EMVI-beloftes op het niveau van de Samenwerkingsovereenkomst. Deze hebben voornamelijk betrekking op de inzet van duurzaam materieel, MKI-waarden, CO2-prestatieladder, etc. Verder wordt er samengewerkt met de interne opdrachtgever(s) en wordt de programmering van werkzaamheden met hen afgestemd.
Als implementatiemanager professioneel opdrachtgeverschap werk je voor verschillende assets :
  • - Je implementeert één of meerdere van de samenwerkingsovereenkomsten, je zorgt voor het vastleggen, managen en bewaken ervan, met als doel de eigen organisatiedoelstelling, waaronder de agenda duurzaam, en de concerndoelstellingen te realiseren van zowel de aannemer(s) als de eigen gemeentelijke organisatie;
  • Je fungeren als voorportaal voor de verschillende opdrachtnemers binnen de gemeente en je kent de nadere overeenkomsten van de interne opdrachtgevers toe aan de samenwerkingsovereenkomst in overleg met contractmanagers en de categoriemanagers.
  • Je signaleert (Pro)actief de behoeften, kansen en noodzaak voor verbeterprojecten.
  • Je stemt af met de contractmanagers van samenwerkings-/raamovereenkomsten voor de levering van bijvoorbeeld bestratingsmateriaal, OV-en VRI masten, het plaatsen van bomen e.d..
  • Je bewaakt de invulling van de duurzaamheidsambities vanuit het EMVI plan, w.o. het periodiek toetsen van de maatregelen ter invulling van slim en schoon werken en de CO2-ladder, bij de aannemers.
  • Je adviseert aan de categoriemanagers en Lead Buyer met betrekking tot het verlengen of beëindigen van lopende raamovereenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten.
  • Je stemt periodieke af met de contractbeheerder bij de Lead Buyer. Zorgt dat de interne organisatie is voorzien van voldoende inzicht in lopende contracten en de juiste contractuele afspraken en informatie.
  • Je helpt projectteamleden op weg bij de uitvoering van hun taken, inclusief organiseren van begrip en draagvlak voor het karakter en kenmerken van de samenwerkingsovereenkomsten.
  • Je levert een bijdrage aan het inrichten van efficiënte werkprocessen.
  • Je signaleert risico's en doet beheersingsvoorstellen en levert hierover voortgangsrapportages aan de contracteigenaar.
  • Je bent het eerste escalatie niveau voor de projectteams bij stagnatie in de samenwerking.
  • Je bent verantwoordelijk voor het periodiek verrichten van prestatiemetingen met de aannemer en laat je daarbij informeren door de projectteams.
  • Je ontvangt en beoordeeld periodiek rapportages van de betreffende opdrachtnemers omtrent de inzet van materieel en controleert of de betreffende opdrachtnemer hun (EMVI-) beloftes op het gebied van samenwerking en duurzaamheid nakomen, al dan niet met inzet van deskundigen. Enige kennis omtrent MKI-waarden asfaltproductie, CO2-prestatieladder en inzet van schoon materieel is hierbij vereist.
  • Per contract wordt een contractmanagementplan opgesteld, waarin de beheersing van het contract wordt beschreven.

De opdrachtgever(s)

Het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam is dé partner binnen de stad op het gebied van inkoop, techniek en projectrealisatie in grond-, weg- en waterbouw. Met bijna 1000 medewerkers werken we aan de civiele constructies in Amsterdam, hebben we expertise op water en deltatechnologie, stedelijke inrichting en milieu, infrastructuur en verkeersadvies en leveren we project- en contractmanagement. We bouwen aan kennisnetwerken met onze partners, zowel binnen als buiten de organisatie. Het Ingenieursbureau is heel plat georganiseerd, wat wil zeggen dat je de ruimte krijgt om bijvoorbeeld zelf een kennisvakgroep op te richten of een ontwikkeling van buiten naar binnen te halen als je ziet dat dit belangrijk is voor de stad. Nieuwe samenwerkingen aangaan, pilot's draaien en aan de lat staan voor je eigen ontwikkeling - dat kan allemaal bij het Ingenieursbureau! Werken bij het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam betekent: - bijna letterlijk werken in de achtertuin van haar eigenzinnige bewoners; - elke dag kunnen fietsen door je eigen projectgebied en het project dagelijks zien vorderen; - en ook: werken bij de Champions League van de gemeentelijke Ingenieursbureaus.

Functie eisen

  • aantoonbaar HBO+ werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 pagina's aan je het meest geschikt bent voor deze opdracht
  • De asset verhardingen bevindt zich in het fysiek domein, dit omvat asfalt, straatwerk e.d. in de openbare buitenruimte. Je hebt aantoonbare affiniteit met asfaltverharding en bestratingen
  • Bekend met aanbesteden binnen de overheid is een duidelijk pre
  • kennis van de UAV, UAV-gc en RAW.
  • Bekendheid met contractmanagement binnen de overheid is een pre
  • aantoonbare ervaring in het exelleren van het uitvoeren van bovengenoemde functietaken
  • toont aan dat hij/zij in de afgelopen 5 jaar een initiatiefrijke rol heeft ingevuld.
  • ruime ervaring met het opstellen van contracten voor beheer en onderhoudsopgaven.
  • kennis en ervaring van het beheer en onderhoud binnen één van de volgende gebieden: elementen verhardingen in stedelijk gebied, groot/klein wegenwerken, civiel technische objecten (w.o. tunnels) e.o. ingenieursdiensten.
  • aantoonbare ervaring met begeleiden en inrichten van professioneel opdrachtgeverschap en de ondersteunende processen.
  • aantoonbaar minimaal twee jaar ervaring in de afgelopen vier jaar als implementatiemanager samenwerkingsovereenkomsten voor beheer en onderhoudsopgaven in de openbare ruimte binnen een gemeente van > 250.000 inwoners.
  • ervaring met toepassing Visi.

Extra info

• Startdatum: 01-12-2020
• Einddatum: 30-11-2021
• Werklocatie: Weesperstraat, 430, 1018DN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 3
• Aantal uren per week: 32 - 36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

21.10.2020

Publicatie eindigt

31.10.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.