Assetmanager maatschappelijk vastgoed

Nieuw

Functie omschrijving

Assetmanager Gemeentelijk Vastgoed

Als assetmanager bij Gemeentelijk Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de integrale exploitatie van het aan jou toegewezen deel van de vastgoedvoorraad. De gemeente Amsterdam zet haar vastgoed primair in voor de huisvesting van maatschappelijke activiteiten en het is de taak van de assetmanager om hiervoor te zorgen. Ook ben je - samen met de technische en financiële adviseurs - verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van financiële risico's in de exploitatie. En uiteraard ben je er ook voor het onderhouden van de contacten met huurders en gebruikers. Je beheert je eigen interne en externe, relevante netwerk en hebt oog voor de politieke en beleidsmatige context van het beschikbaar stellen van gebouwen en gronden aan partijen, die een maatschappelijke voorziening bieden. Intern heb je te maken met beleidsdirecties, met afdelingen in het 'fysieke domein' van de gemeente en met de stadsdelen. Er wordt van je gevraagd dat je ook een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de ontwikkeling ervan in die richting.

Werkzaamheden

Als assetmanager draag je zorg voor professionele exploitatie van de panden en gronden in jouw pakket, binnen de kaders die de gemeente hiervoor heeft opgesteld. Je zorgt voor:
  • optimale inzet van het vastgoed
  • constructieve huurrelaties
  • professioneel beheer van de panden, inclusief de administratieve kant daarvan
  • contracten opstellen conform het gemeentelijk vastgoedbeleid
Je initieert en/of begeleidt:
  • plannen en projecten gericht op functiewijziging van panden, objecten en gronden
  • verwerven en afstoten van panden & gronden

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijk Vastgoed
Amsterdam bezit en exploiteert bijzondere, waardevolle en prachtige gebouwen. Denk bijvoorbeeld aan het Stedelijk Museum, Carré en de Westertoren. Belangrijk zijn daarnaast ook onze maatschappelijke panden: buurthuizen, ouder- kindcentra, scholen, sportaccommodaties, broedplaatsen en ateliers. Wij verhuren ook kantoren voor het personeel van de gemeente Amsterdam, bedrijfspanden en grondpercelen.

De organisatie
Je komt te werken bij de directie Gemeentelijk Vastgoed. Met onze collega's hebben we drie hoofdtaken:
  • beheer en exploitatie van het gemeentelijk vastgoedbezit (gebouwen en gronden); het inzetten van vastgoed voor de huisvesting van maatschappelijke voorzieningen. Op dit moment heeft Gemeentelijk Vastgoed ongeveer 800 gebouwen in bezit;
  • het ontwikkelen van (bestaand en nieuw) vastgoed voor aanvullende maatschappelijke voorzieningen, die nodig zijn als gevolg van de uitbreiding van het woningaanbod in de stad. In de komende jaren zullen in bestaande en nieuwe wijken circa 7.500 woningen per jaar worden toegevoegd; dit vraagt dus ook om uitbreiding van maatschappelijke voorzieningen, zoals scholen, buurthuizen en sporthallen;
  • het huisvesten van de gemeentelijke organisatie zelf. Hiertoe beheert Gemeentelijk Vastgoed ongeveer 80 panden.

Gemeentelijk Vastgoed is een organisatie van circa 120 mensen. De directie van Gemeentelijk Vastgoed bestaat uit een directeur en adjunct-directeur. Daarnaast is er een staf die het primaire proces ondersteunt, bestaande uit financiën, juridische zaken, communicatie en P&O. Binnen Gemeentelijk Vastgoed wordt de medewerker volledig verantwoordelijk gehouden voor de aan hem of haar toegewezen taken en doelen.

De ruggengraat van de organisatie bestaat uit:
  • portefeuillemanagers voor bijvoorbeeld onderwijs & sport, ateliers, broedplaatsen & cultuurgebouwen of grond(en), voor optimaal tactisch en strategisch beheer op portefeuilleniveau;
  • assetmanagers voor optimaal tactisch en strategisch beheer op pandniveau;
  • project- en programmanagers voor de technische staat van de panden zoals onderhoud, ver- of mogelijk nieuwbouw.
Gemeentelijk Vastgoed valt onder het cluster Ruimte & Economie. Ruimte & Economie staat voor het creëren van de ruimtelijke en economische randvoorwaarden die nodig zijn om Amsterdam tot een sterke metropool uit te laten groeien.

Functie eisen

  • in het bezit van een afgeronde HBO of WO studie op het gebied van Vastgoed. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van:
    • Onderhouden van huurdersrelaties;
    • Huurrecht: inzicht in relevante regelgeving;
    • Vastgoed financiën: inzicht in investeringen en exploitatiemodellen;
    • Werken in een dienstverlenende omgeving;

Wensen

  • aantoonbare ervaring met (met complexe, politieke en bestuurlijke verhoudingen).
  • aantoonbare ervaring met maatschappelijk vastgoed opgedaan in de laatste drie jaar.

Extra info

• Startdatum: zsm
• Einddatum: 15 september 2020
• Werklocatie: Vm. Stadstimmertuin 4-6
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 32-36
• Optie tot verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

08.03.2020

Publicatie eindigt

16.03.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.