Medior Functioneel Beheerder (ICT)

Nieuw

Functie omschrijving

Als functioneel beheerder maak je deel uit van een beheerteam binnen de informatievoorziening (IV) organisatie. Je wordt ingezet op de projecten die betrekking hebben op de doorontwikkeling van het asset-informatievoorziening van de afdeling Stedelijk Beheer van de Gemeente Amsterdam. Je zorgt ook voor het optimaal gebruik van asset-informatievoorziening in relatie tot de primaire processen. Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud van deze informatievoorziening Hiernaast werk je nauw samen met de leveranciers voor het doorvoeren van wijzigingen en je bent de schakel tussen leveranciers en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en veelzijdige functioneel beheerder met minimaal 3 jaar ervaring in het uitvoeren van de doorontwikkelingsprojecten en in het beheer van informatievoorzieningen.

Werkzaamheden

Projecten:
  • Deelnemen in verschillende doorontwikkelingsprojecten die via scrum methodiek aangestuurd worden Testen:
  • Agile trajecten uitvoeren en begeleiden.
Gebruiksbeheer:
  • Verlenen van ondersteuning bij het gebruik van informatiesystemen;
  • Afhandelen van incidenten;
  • Het maken van rapportages.
  • Autorisatiebeheer binnen de assetinformatievoorziening;
  • Contact onderhouden met een diversiteit van leveranciers en specialisten enerzijds en eindgebruikers anderzijds;
  • Opstellen gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen.
Wijzigingenbeheer:
  • Onderkennen van informatiebehoeften en deze vertalen naar functionaliteiten gericht op he optimaal benutten van applicatie;
  • Beheren en administreren van wijzigingsverzoeken voortkomend uit wensen van de gebruikersorganisatie of wetswijzigingen;
  • Vaststellen impact van wijzigingsverzoeken voor de bedrijfsprocessen, de systemen en de administratieve organisatie;
  • Prioriteren van wijzigingsverzoeken in afstemming met de business;
  • Opstellen van functionele ontwerpen;
  • Opstellen van implementatieplannen voor het invoeren van gewijzigde onderdelen van informatievoorzieningen.
Procesverbetering:
  • Identificeren en registreren van de hoofdoorzaken van incidenten, om herhaling van deze verstoringen te voorkomen.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van techniek naar functie, gebruik en veiligheid, van onderhoudbaar naar herbruikbaar en duurzaam en van degelijk naar met lef en flair. Binnen de afdeling Stedelijk beheer zijn diverse teams actief, waaronder het team Openbare Ruimte. Dit team zorgt voor integrale sturing op de instandhouding, het gebruik en de functie van de openbare ruimte, met als doelen: leefbaar, schoon, heel en veilig. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met onder meer stadsdelen en diverse andere teams binnen de gemeente. De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Dat doen we ook voor onze stedelijke collega's en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. De informatie die wij verstrekken zorgt ervoor dat onze belanghebbenden in hun specifieke situatie weten wat ze moeten weten. Daarna kunnen ze doen wat ze moeten doen. Informatie geeft inzicht. En inzicht zet aan tot passende actie. Informatie maakt keuzes en beslissingen mogelijk. Informatie geeft een handelingsperspectief. Elke handeling is immers informatie gestuurd. En alle informatie is sturingsinformatie. Daarom zorgen wij ervoor dat die informatie beschikbaar, betrouwbaar en bruikbaar is.

Functie eisen

  • in het bezit van een erkende HBO studie in een relevante richting (technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde).
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom jij het meest geschikt bent voor deze opdracht.
  • kennis van en ervaring met Topdesk en het maken van rapportages in Topdesk.
  • Globale kennis van IMBOR model;
  • Ervaring met de implementatie van het autorisatieproces bij de gemeentelijke bedrijven;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als medior functioneel beheerder;
  • Kennis van verschillende datakoppelingen( API, Berichten verkeer ect);
  • Globale kennis van assetsapplicaties en de bijhorende processen.
  • ervaring met Tmap als testmethode.
  • aantoonbare ervaring de kandidaat heeft opgedaan met methodes en technieken op het gebied van informatieanalyse.
  • aantoonbare ervaring in spilfunctie tussen primair-proces en ICT organisatie.

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: conform duur werkzaamheden
• Werklocatie: Weesperstraat, 113, 1018VN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 32 - 36
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: 31-12-2023

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

02.12.2021

Publicatie eindigt

11.12.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.