Senior Medewerker Jaarrekening (Bestuurskunde of Bedrijfseconomie)

Nieuw

Functie omschrijving

Als Senior Medewerker Jaarrekening ben je helemaal thuis in het proces van de totstandkoming van de gemeentelijke jaarrekening. De Senior Medewerker Jaarrekening is verantwoordelijk voor het opstellen van het cijfermatige gedeelte van de jaarrekening 2019. Ook lever je een bijdrage aan de ontwikkeling en het uitbouwen van de administratieve processen binnen team Intern Advies. Te denken valt aan het efficiënter inrichten van de processen, zorgen voor aansluiting met andere administraties, etc. Je bent in staat om de wereld achter de cijfers uit te leggen en brengt jouw P&C-expertise graag als adviezen in bij programma’s en projecten buiten het team. Tevens draag je zorg voor de borging van de werkzaamheden en overdracht aan de organisatie.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor een juiste, eenduidige, rechtmatige en volledige vastlegging van de financiële administratie;
  • Je bent o.a. verantwoordelijk voor het aansluiten van de sub administraties met het grootboek en het samenstellen van het balansdossier;
  • Je speelt een belangrijke rol in het vullen van het controledossier van de accountant voor de interim controle en jaarrekening;
  • Je draagt zorg voor de juiste toepassing van interne en externe financiële spelregels, verslaggevingsvoorschriften (BBV) en richtlijnen;
  • Je initieert je verbetervoorstellen en adviseert het managementteam op basis van je eigen ervaring in het jaarrekeningproces;
  • Je zorgt voor de verbinding tussen de teams Financieel Beheer en Financieel Beleid in het interim controle en jaarrekening traject.

De opdrachtgever(s)

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 150 medewerkers in dienst. Om onze ambities verder te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: lef, samenwerken, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel. De organisatie van de gemeente Baarn kent een programmastructuur, bestaande uit vier domeinen: Dienstverlening, Sociaal Domein, Fysiek Domein en Ondersteunend domein.

Jij komt binnen de gemeentelijke organisatie te werken bij het team Financieel Beleid, onderdeel van team Intern Advies. Een team waar onder andere 5 financieel adviseurs en een financieel applicatiebeheerder graag kennis met je maken. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde of Bedrijfseconomie
  • Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Financieel Medewerker bij een gemeente
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met jaarrekeningtrajecten bij een kleine gemeente met minder dan 50.000 inwoners
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van gemeentelijke P&C producten, zoals de jaarrekening en het jaarverslag
  • Je hebt aantoonbare kennis van en werkervaring met Key2Finance, Pims en Cognos

Competenties

  • Je bent proactief, flexibel, accuraat, klantgericht, collegiaal en stressbestendig;
  • Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;
  • Je bent analytisch sterk en je analyses monden uit in een helder advies: je bent communicatief vaardig en bent in staat om mensen in beweging te krijgen;
  • Je hebt ervaring met procesverbeteringen;
  • Je staat voor samenwerken, klantgericht, flexibel, lef, transparant en betrouwbaar.

Extra info

  • Duur: tot en met 30 april 2020
  • Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend.
  • Uren per week: 24 tot 36 uur per week
  • Start: 1 november 2019

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

11.10.2019

Publicatie eindigt

16.10.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.