Projectmanager implementatie VTH-zaaksysteem (ICT)

Deze opdracht is gesloten, het is daarom niet meer mogelijk om hierop te reageren. Bekijk onze actuele opdrachten.
Nieuw

Functie omschrijving

De Omgevingsdiensten Regio Arnhem (ODRA), Rivierenland (ODR) en Veluwe IJssel (OVIJ) voeren in opdracht van gemeenten en de provincie Gelderland de VTH (Vergunning, Toezicht, Handhaving) taken uit op het gebied van Milieu en Bouw (OVIJ voert geen Bouwtaken uit).

Tevens vindt adviesverlening plaats op gebied van bijvoorbeeld bodem en energie.
De komende jaren zal de adviserende rol groter worden, onder meer vanwege de invoering van de Omgevingswet.

De noodzaak om informatie uit te wisselen en te delen wordt groter en dwingt ons om onze informatievoorziening te standaardiseren, processen op elkaar af te stemmen en aan te sluiten op landelijke voorzieningen. Daarnaast dient de Omgevingswet zich aan, deze zal leiden tot aanpassingen in de inrichting en uitvoering van VTH-processen.

ODRA, ODR en OVIJ stappen over naar een nieuw VTH-zaaksysteem d.m.v. een gezamenlijke aanbesteding. De Omgevingsdiensten willen processen en werkwijze standaardiseren maar er blijft ruimte voor ‘couleur locale’. Voor elke Omgevingsdienst komt een eigen implementatie.
Geplande opleverdatum van het nieuwe VTH-zaaksysteem is juli 2020.

De opdracht: projectmanager implementatie VTH-zaaksysteem (startdatum 16-09-2019)

Het begeleiden van de implementatie van de nieuwe VTH-zaakapplicatie bij de drie Omgevingsdiensten. De implementatie behelst het inrichten van de applicatie, inclusief de koppelingen en de migratie van data. Naast deze technische aspecten, ook trekken van het veranderkundig deel; opleiden van medewerkers en borging in het proces. De projectmanager zal nauw samenwerken met de procesmanager, interne projectleiders en informatiemanagers van de afzonderlijke omgevingsdiensten en de leverancier.

Werkzaamheden

  • Je bent eindverantwoordelijk voor de projectbewaking m.b.t. tijd, kwaliteit en budget/kosten
  • Je organiseert en onderhoudt contacten met alle betrokkenen (in- en extern) t.a.v. de uitvoering en de voortgang van het project.
  • Tijdens het project coördineer je de activiteiten van de verschillende projectteams
  • Verantwoordelijk voor de juiste informatie en overdracht naar de opdrachtgever.

Functie eisen

  • Minimaal vijf jaren ervaring met het leiden van complexe ICT- projecten.
  • Ervaring met organisatie overschrijdende projecten.
  • Ervaring met (project)management methodieken als Lean, Agile, Projectmatig werken en Prince II.
  • Kennis en ervaring op het gebied van het domein van vergunningen, toezicht en handhaving.
  • Je bent gewend te werken in een dynamische en complexe werkomgeving, waarin diverse belangen spelen zowel lokaal als regionaal.
  • Minimaal HBO werk-en denkniveau
  • Ervaring met organisatie overstijgende stakeholders.

Competenties

  • Communicatief
  • Resultaatgericht
  • Je kunt goed verwachtingen managen
  • Je zoekt makkelijk de samenwerking op
  • Je bent een teamspeler
  • Je bent analytisch
  • Je bent ondernemend
  • Je hebt een pro-actieve houding.

Extra info

  • Aanvang: 16-9-2019
  • Einddatum: 1-7-2020
  • Optie tot verlenging: nee
  • Uren per week: 24-32 uur

Publicatiedatum

15.08.2019

Publicatie eindigt

07.09.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.