Medior projectleider IV (bestuurskunde)

Nieuw

Functie omschrijving

Projectleider TopDeskmigratie Amsterdams Service Portaal bij cluster Interne Dienstverlening

Werkzaamheden

In deze opdracht ben je als IV projectleider verantwoordelijk voor de IV aspecten van het project. Je primaire focus ligt voornamelijk op de bovengenoemde onderdelen 3, 4 en 5.

De projectleider IV voert de volgende werkzaamheden uit:
  • Je zorgt voor de inrichting, planning en uitvoering van het IV gedeelte van het project;
  • Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de ICT aspecten van het project;
  • Je stuurt het IV projectteam aan, inspireert en coacht;
  • Je monitort de ontwikkelingen die de uitvoering van het IV project kunnen beïnvloeden;
  • Je bewaakt de voortgang van het IV project en stuurt bij, waar nodig;
  • Je stelt prioriteiten voor de sturing van het IV project aan de hand van de inhoudelijk en beleidsmatig meest relevante onderwerpen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de projectdocumenten met specificaties ten aanzien van tijd, bemensing, risico's, budget en kwaliteit;
  • Je werkt volgens de IV kaders en afspraken (project portfoliomanagementproces);
  • Je bewaakt de aan de projecten toegewezen budgetten;
  • Je zorgt voor een goede overdracht van de projectresultaten naar beheer;
  • Je rapporteert aan de business projectleider.
De functie is ondergebracht bij de afdeling Informatievoorziening van het Cluster Interne Dienstverlening

De opdrachtgever(s)

De functie is ondergebracht bij de afdeling Informatievoorziening van het Cluster Interne Dienstverlening. Deze afdeling verzorgt de informatievoorziening voor de directies binnen Interne Dienstverlening en afdeling Bestuur en Organisatie. Wij werken daarvoor samen met de Expertisepool Projectmanagement bij het Cluster Ruimte Economie en Stadsdelen. De opdrachtgever is de programmamanager Innovatie Personeel Domein.

Functie eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau op het gebied van Bachelor/ Master Bedrijfskunde en/of Information Management en/of Bestuurskunde.
  • minimaal 5 jaar recente ervaring als projectmanager op het snijvlak van organisatie en informatievoorziening met opdrachtgevers en ketenpartners.
  • ervaring in procesanalyse en -implementatie.
  • ervaring in de servicemanagementprocessen.
  • minimaal een jaar aantoonbare kennis en ervaring met het aansturen van agile (scrum) projecten.
  • vakinhoudelijke kennis en praktijkervaring met diverse methodieken zoals: Werken onder architectuur; Prince II; (Lean) procesmanagement; Beheer en ICT-organisatie (ASL, BiSL, ITIL).
  • ervaring met het aansturen van implementatieteams van leveranciers.
  • recente kennis van- en ervaring met het implementeren TOPdesk als SaaS oplossing.
  • ervaring met grote projecten binnen grote 4 gemeenten.
  • in staat om te communiceren op directieniveau én heeft ervaring met het aansturen van mensen op de werkvloer.

Wensen

  • ervaring met politiek sensitieve opdrachten.
  • kennis van PPM proces IV Amsterdam.

Extra info

• Startdatum: 1-11-2019
• Einddatum: 31-10-2020
• Werklocatie: Stadhuis, Waterlooplein Amsterdam
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: ja, 3 maanden

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

12.08.2019

Publicatie eindigt

21.08.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.