Manager Projectbeheersing (metro & tram)

Nieuw

Functie omschrijving

De Manager Projectbeheersing is verantwoordelijk voor de coördinatie van beheersing van het Programma Aanpak Wegtunnels Amsterdam en de projecten die binnen dit programma vallen. Hij/zij is verantwoordelijk voor de bewaking van de scope + bijbehorende referenties. Hij/zij heeft een onafhankelijke en objectieve rol ten opzichte van de Projectmanagers en de Programmadirecteur.
De Manager Projectbeheersing zorgt voor een realistisch beeld van de projecten binnen het programma (scope in evenwicht met mijlpalen, budget, kwaliteit en risico's) en dat het proces in het projectteam bewust, transparant en volgens afspraak verloopt. Hij/zij zorgt dat de projecten binnen de kaders blijft en door het team inhoudelijk tot een succes gemaakt kan worden. De Projectmanager/Projectdirecteur blijft integraal verantwoordelijk.
De Manager Projectbeheersing is lid van het MT van het programma.

Werkzaamheden

Manager Projectbeheersing coördineert de projectbeheersing van de projecten binnen het Programma Aanpak Wegtunnels Amsterdam. Hij/zij coördineert de capaciteit en inzet van medewerkers (kostendeskundigen, planners, controllers, risicomanagers, ondersteuners, informatiebeheerders, kwaliteitsmanagers) en de kwaliteit van prestaties binnen het taakveld beheersing & control van dit programma. Daarnaast coördineert de Manager Projectbeheersing diverse strategische-, verander- en implementatie van projectbeheersing gerelateerde vraagstukken binnen het programma.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Amsterdam, RVE Metro & Tram
Het betreft hier projecten in de openbare ruimte van Amsterdam (grootstedelijke context) met aantal stakeholders/betrokken in- en externe partijen/belangen waaraan meestal veel financiële, economische en maatschappelijke risico's zijn te koppelen. De omvang van deze projecten loopt van projecten met een omvang van enkele miljoenen tot projecten met een budget van 200 miljoen of meer en een doorlooptijd van meerdere jaren.

Functie eisen

  • in het bezit van een erkende en afgeronde HBO opleiding in bijvoorbeeld bedrijfseconomie, bedrijfskunde, techniek of controlling
  • meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring met Projectbeheersingsprocessen van complexe infrastructurele projecten.
  • aantoonbare ervaring met het aansturen van medewerkers op een project/planmatige wijze.

Extra info

• Startdatum: zsm
• Einddatum: 31-12-19
• Werklocatie: Entrada 600
• Aantal fte:0.8
• Aantal uren per week:32
• Optie tot verlenging: ja, tot einde project

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.06.2019

Publicatie eindigt

16.06.2019

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.