Projectmanager opzet & sturen & faciliteren implementatie verbeterplannen

Nieuw

Functie omschrijving

Voor de afdeling Corporate Control zijn we op zoek naar een projectmanager, die het verbeterplan financiële functie (verder) gaat uitwerken in een implementatie-/actieplan en de implementatie van het verbeterplan financiële functie gaan organiseren. Daarbij gaat ook worden gekeken hoe qua doelen en activiteiten een integrale aanpak in samenhang met andere verbeterplannen (o.a. inkoop) kan worden gerealiseerd (samengebracht in een Transitieplan Bedrijfsvoering Waternet) om te komen tot een efficiënte en effectieve aanpak. Je werkt daarbij direct samen met de Programmamanager Corporate Control/Concerncontroller Waternet (tevens opdrachtgever voor deze implementatie), de manager Finance & Control en de manager Inkoop. De Directie Finance & Control vormt de stuurgroep van dit project. Het verbeterplan zal impact hebben op de hele organisatie van Waternet en er zal dus met andere directies en afdelingen worden samengewerkt.

Werkzaamheden

  • Het op korte termijn verder uitwerken van de projectplanning tot een concreet actie-/implementatieplan, inclusief het beschrijven van de randvoorwaarden en uitgangspunten voor een succesvolle implementatie van de verbeteringen.
  • Het inrichten van de organisatie, begroting, projectadministratie en het opzetten van (maandelijkse) projectrapportages.
  • Het analyseren van de impact van de gewenste/vereiste verbeteringen op strategie, beleid, processen, werkwijzen en gedrag.
  • Het uitvoeren van het actie-/implementatieplan.
  • Het opstellen van maandelijkse projectrapportages en het presenteren daarvan aan de Directie Finance & Control.
  • Het enthousiast uitdragen van het belang van de veranderingen en het creëren van draagvlak voor deze veranderingen.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Corporate Control is een van de afdelingen binnen de Directie Finance & Control en bestaat uit: strategisch adviseurs, risicoadviseurs, auditors en een team bestaande uit CISO en FGadviseurs.

Functie eisen

  • WO/HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 4 jaar ervaring als projectmanager van opzet en implementatie van verbeterplannen m.b.t. Planning & Control processen in omgevingen waarbij ook de organisatie aan het veranderen is.
  • Minimaal 8 jaar ervaring met Planning & Control processen, Planning & Control producten en de samenwerking die daarbij nodig is in een omgeving waarin tegelijk met de verbeteringen organisatieveranderingen plaatsvinden.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Wensen

  • Aantoonbare resultaten binnen projecten in het planning & control domein (40 punten)
  • Kennis van en ervaring met werken binnen het publieke domein, bij voorkeur een Waterschap (40 punten)
  • Ervaring met meerdere Projectmanagement applicaties, graag in voorblad specificeren welke applicaties (20 punten)

Competenties

  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team Concern Control.
  • Duidelijk communiceren: goed je eigen mening kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken.
  • Innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken.
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig: je bent in staat om onder tijdsdruk en in een dynamische omgeving waarin de organisatie tegelijk verandert te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten kan je zelfstandig handelen.
  • Analytisch: Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Extra info

  • Aantal uren per week 36 uur
  • Startdatum z.s.m. na gunning
  • Einddatum 6 maanden na gunning
  • Mogelijkheid tot verlenging: ja
  • Plaats tewerkstelling Hoofdkantoor Waternet, Amsterdam

Data matchgesprek Eerste gesprekken: 15 mei 2024 tussen 14.00 uur en 17.00 uur. Tweede gesprekken: 16 mei 2024 tussen 14.00 uur en 17.00 uur Gesprekken vinden plaats op locatie, gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

03.05.2024

Publicatie eindigt

10.05.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.