Gegevensbeheerder Openbare Ruimte (Verkeer en Openbare Ruimte)

Nieuw

Functie omschrijving

Als gegevensbeheerder draag je er zorg voor dat voor alle assets (momenteel voornamelijk de asset groen) het areaalbeheer goed is geregeld, zodat continu actuele en betrouwbare informatie verstrekt kan worden over alle vastgelegde variabelen van de verschillende assets.

Werkzaamheden

De Gegevensbeheerder verzorgt de vastlegging en beheer van de inhoudelijke statische data van de assets. Je beoordeelt de volledigheid en juistheid van de aangeleverde data en verwerkt mutaties. Je coördineert en controleert de gegevensstroom vanuit projecten en dagelijks beheer in relatie tot de BGT voor alle assets in de openbare ruimte (dit zijn verreweg de meeste mutaties binnen de wettelijk verplichte BGT).
De Gegevensbeheerder verwerkt projectdata in de betreffende centrale database en verzorgt het databeheer.

De focus van de gegevensbeheerder is primair gericht op
  • Verwerken mutaties;
  • Sorteren mutaties: administratief verwerken of inmeten?
  • Opstellen van een inmeet-opdracht;
  • Bewaken mutaties op verzoekenlijst;
  • Controleren doorgevoerde mutaties;
  • Terugkoppeling aan melder/ beheerder.

Je levert op verzoek data aan t.b.v. van rapportages over de assets en/of de programmering van werkzaamheden/projecten aan/in/rond de assets. Zo draag jij zorg voor de verwerking in de database, analyse van gegevens en het opstellen van rapportages

Naast het verwerken van de data kun je ook door data te analyseren, antwoord geven op de meest uiteenlopende vragen van assetteams over de openbare ruimte van Amsterdam. Daarvoor moet je onder andere uit het beheersysteem gegevens kunnen halen over: waar de gemeente onderhoudsplichtig is, wat de technische staat is van de wijken en wanneer b.v. een wijk voor het laatst onderhouden is.

Om de vraag achter de vraag, boven tafel te krijgen, ben je communicatief vaardig. Kun je contact maken en onderhouden met alle partijen die werkzaamheden/projecten verrichten in de openbare ruimte. Om zo de informatie over wijzigingen, vernieuwingen en/of veranderingen op te halen en te kunnen verwerken.
Je gaat graag aan de slag met diverse datasystemen en visualisatietools om jouw informatie zo helder mogelijk over te brengen.

Op welke werkzaamheden de nadruk liggen, bepaal je in overleg met de coördinator en de andere gegevensbeheerders
Omdat de werkzaamheden veelal projectmatig zijn, ben je als projectmedewerker goed in staat te communiceren over voortgang van de workload. Je houdt hierin het overzicht en kunt hierover rapporteren.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de bezoekers van de stad, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil en voor de vele ondernemers. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dat is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van techniek naar functie, gebruik en veiligheid, van onderhoudbaar naar herbruikbaar en duurzaam en van degelijk naar met lef en flair. Binnen de afdeling Stedelijk Beheer zijn diverse teams actief, waaronder jouw team Gegevensbeheer. Hier werk je samen met een coördinator, gegevensbeheerders, data-analisten en projectleiders. Samen voorzien jullie de assetteams van heldere stuurinformatie.

Functie eisen

  • beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • kan 2 á 3 dagen per week op kantoor werken.
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met GIS-applicaties.
  • ruime ervaring binnen het aandachtsgebied GWW (Grond Weg en Waterbouw).
  • minimaal 1 jaar ervaring als bv werkvoorbereider of gegevensbeheerder of soortgelijke functie in de GWW.
  • ervaring met Basisregistraties en Informatiemodellen, zoals BGT. IMGeo en IMBOR.
  • ervaring met het verwerken van de specifieke data (ervaring met assetbeheersystemen als GISIB en Qgis).

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: c1 jaar na startdatum
• Werklocatie: Weesperstraat, 113, 1018VN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 32 - 36 uur
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

02.05.2023

Publicatie eindigt

13.05.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.