Procesanalist

Nieuw

Functie omschrijving

Arnhem wil verbeteren en versnellen op het gebied van haar digitale dienstverlening en digitalisering. Het online zaken doen met de gemeente Arnhem breiden we snel verder uit door te versnellen op online aanvragen/ afhandelingen en de digitalisering van de poststromen. Ook willen we nog meer papierloos gaan werken. Om naar een meer papierloze situatie te gaan is het nodig een omslag te maken naar een bijna volledig digitaal archief. Met deze beweging tot minder papierverbruik sorteren we verder voor op onze duurzaamheid. Ook reduceren we doorlooptijden waarmee we dienstverlening aan inwoners en bedrijven versnellen en onze administratieve lasten verlagen.

Om het bovenstaande te realiseren worden programmaplannen gemaakt bij bijbehorende deelprojecten. De focus zal in eerste instantie liggen op processen van Burgerzaken en Werk & Inkomen. Gestart zal worden met Burgerzaken.

De Projecten richten zich op:

  • Optimalisering en digitalisering van processen;
  • E-dienstverlening;
  • Digitaal archief;
  • Professionalisering dienstverlening.

De procesanalist vervult een belangrijke sleutelrol in de projecten en heeft de volgende taken:

  • Van begin tot eind, een beeld te vormen van het verloop van werkstromen met input/output en informatiestroom;
  • Procesbegeleider bij het ontwerpen van processen;
  • Procesontwerpen en detailontwerpen maken;
  • De verbeteringen in de klantreis en het proces stem je o.a. af met de mogelijkheden en de bestaande best practices die gefaciliteerd worden de ondersteunende applicaties;
  • Impactanalyses maken;
  • Advies en ondersteuning bij realisatie;
  • Ondersteuning van het implementatie- en veranderteam;
  • Tot stand brengen van begrijpelijke operationele documentatie zoals werkinstructies. Het kwaliteitshandboek voor de gebruikersorganisatie.

Je hebt feeling met informatiestromen-/ voorziening die je onderdeel laat zijn van je verbetervoorstellen. Als procesanalist weet je met jouw sociale skills: te verbinden, aan te sluiten bij de belevingswereld van medewerkers en hun soms aan de hand mee te nemen. Daarbij ben je niet bang om te spiegelen waar nodig. Je vraagt daadkrachtig door, werkt uit en weet details op te sporen, zonder de hoofdzaak uit het oog te verliezen. Je hebt een ‘can do’ mentaliteit. Je bedrevenheid is aanstekelijk en je geeft energie aan je omgeving om mee te werken. Door je analytische en creatieve vaardigheden heb je overzicht en inzicht. Je overziet het grotere geheel met alle details en zoekt naar oplossingen om te verbeteren. Zowel op proces- als menskant, je vormt immers een belangrijke rol bij de verandering.

Werkzaamheden

Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van de bovengenoemde taken binnen het project met bijbehorende kwaliteit en professionaliteit.

Het resultaat moet zijn:

  • Geadopteerde verbeterde werkprocessen, digitaal wat digitaal kan. Reductie papierstromen;
  • Duidelijke beschreven werkprocessen;
  • Gewenste ondersteuning met de juiste functionaliteit van systemen;
  • E-diensten;
  • Tevreden proceseigenaren en gebruikers.

Je maakt deel uit van het projectteam en aansturing in het project vindt plaats door de projectleider. Vakinhoudelijk en organiek rapporteer je aan de programmamanager van de afdeling Informatie.

Functie eisen

  • Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau;
  • Gevraagde werkervaring: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesanalist, inclusief procesbegeleiding en uitwerken van processen in een veranderende omgeving.
    • Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Beschrijf in de toelichting hieronder een opsomming van de jaren en werkgever(s).
  • Aantoonbare ervaring met het modelleren (bijvoorbeeld met BPMN2), beschrijven en beheren van processen in een procesmanagementtool.
    • Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Beschrijf in de toelichting hieronder een opsomming van de jaren en werkgever(s).
  • Je beschikt over kennis en ervaring in het afstemmen met ondersteunende applicaties.
    • Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Beschrijf in de toelichting hieronder een opsomming van de jaren en werkgever(s).
  • Aantoonbare kennis en ervaring met informatiestromen-/ voorziening in relatie tot processen.
    • Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Beschrijf in de toelichting hieronder een opsomming van de jaren en werkgever(s).

Competenties

  • -Een doorpakker die durft met de voeten in de klei te staan; -
  • Een teamplayer;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Weet te verbinden en medewerkers mee te nemen in de verandering;
  • Een gezonde ambitie.

Extra info

  • Startdatum 01-04-2023
  • Einddatum 01-10-2023
  • Optie tot verlenging Ja
  • Uren per week 32-36

Locatie

Arnhem

Publicatiedatum

17.03.2023

Publicatie eindigt

24.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.