Senior projectleider Huisvesting en Werkomgeving

Nieuw

Functie omschrijving

De tijdelijke functie Projectleider Huisvesting en Werkomgeving is onderdeel van de nieuwe afdeling Huisvesting. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het gebouwenbeheer en het onderhoud, de accommodatie en de werkplek, de huisvestingsvisie, huisvestingsstrategie en het utiliteitsmanagement (afval, water, energie, duurzaamheid) voor de ambtenaren huisvesting. In deze functie opereer je vanuit het team Projecten en Strategie.
Voor een periode van 1 jaar zoeken we een Senior Projectleider Huisvesting en Werkomgeving die de nieuwe afdeling Huisvesting ondersteunt bij de doorontwikkeling van de afdeling met daarbij de volgende resultaten:

Werkzaamheden

Voor een periode van 1 jaar zoeken we een Senior Projectleider Huisvesting en Werkomgeving die de nieuwe afdeling Huisvesting ondersteunt bij de doorontwikkeling van de afdeling met daarbij de volgende resultaten:

  • Ontwikkelen, evalueren en implementeren van (strategisch) beleid dat betrekking heeft op de verschillende aspecten van de gemeentelijke huisvesting en de werkomgeving. Denk hierbij aan verduurzamingsvraagstukken, energiemanagement, onderhoudsstrategie, kwaliteitsmanagement, vraagstukken op het gebied van inrichtingsconcepten en hybride werken of beleid op gebied van bedrijfsafval. Jouw inzicht in de gemeentelijke huisvestingsvraag en trends en ontwikkelingen op dit vakgebied zijn een belangrijke bron voor eventuele actualisatie van kaders en beleid en daarmee de doorontwikkeling van de afdeling Huisvesting.
  • Voor een periode van 4/5 maanden waarneming van de accounts van 1 van de 3 Senior Adviseurs Werkomgeving & Huisvesting. Je bent het eerste strategische en tactische aanspreekpunt voor directeuren binnen de gemeentelijke organisatie voor vraagstukken met betrekking op de ontwikkeling, kwaliteit en realisatie van huisvesting en werkplekken voor deze accounts. Je vertaalt vragen naar concrete adviezen, oplossingen en bewaakt de realisatie hiervan. Je werkt daarbij nauw samen met collega's van het Facilitair Bureau en Gemeentelijk Vastgoed.
  • Voor een nog onbekende periode het operationeel houden van de bestaande reserveringsapp en adviseren in de toekomstige toepassing van de app. Met mogelijk daaruit voortkomend het ontwikkelingen, evalueren en implementeren van de nieuwe toepassing.
  • De senior projectleider Huisvesting en Werkomgeving rapporteert aan de Teamleider Projecten en Strategie en zijn/haar opdrachtgevers van de beleidsvraagstukken.

De opdrachtgever(s)

Het Facilitair Bureau is een organisatie die op allerlei terreinen haar professionaliteit laat zien. Wij geloven dat in een werkomgeving waarin ruimte is voor verschillen, medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen. We zijn trots op hoe we ons elke dag inzetten voor onze collega's in de stad. In onze manier van werken tonen we eigenaarschap, we vertrouwen elkaar, we werken met elkaar samen en zijn servicegericht. Steeds met als doel om onze collega's integraal te ondersteunen bij hun opgave. We maken ons elke dag 'samen sterk voor het werk'. Laat dat nou net onze slogan zijn.
Deze functie maakt onderdeel uit van het team Projecten & Strategie. Advisering en projecten waar je op ingezet kunt worden kunnen voor de hele afdeling Huisvesting zijn. Dus ook voor het team Technisch Beheer & Onderhoud, het team Data & Advies of de Afdelingsmanager Huisvesting.

Functie eisen

  • beschikt over wo werk- en/of denkniveau; bij voorkeur binnen het facilitaire en huisvestingwerkveld.
  • minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van huisvestingsvraagstukken- en diensten en kan deze ervaring vertalen in voorstellen voor (strategisch) beleid en/of oplossingen.
  • minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als project- of programmamanager met grote en complexe projecten, verandertrajecten of adviestrajecten; bij voorkeur binnen de overheid.
  • bij voorkeur minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement dan wel accountmanagement in een complexe en/of bestuurlijke/ambtelijke omgeving.
  • bij voorkeur aantoonbare ervaring met het opstellen van (beleids)voorstellen voor (strategisch) beleid op het gebied van huisvesting, diensten en middelen en is ervaren in het zorgen voor de (bestuurlijke) besluitvorming hiervan.
  • bij voorkeur aantoonbare ervaring een complexe ambtelijk/bestuurlijke omgeving en dito krachtenveld waarbij resultaten naar behoren zijn behaald.

Extra info

• Startdatum: 17-04-2023
• Einddatum: 16-04-2024
• Werklocatie: Weesperstraat, 113, 1018VN, AMSTERDAM
• Aantal fte: 2
• Aantal uren per week: 32-36
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

14.03.2023

Publicatie eindigt

22.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.