- ZZP
- 85,00
- 28-32 uur pw, 6 mndq
Kwartiermaker Informatievoorziening
Functie omschrijving
Werkzaamheden
Overbetuwe is bezig met het organisatie breed uitrollen van een zaaksysteem (Inproces) met als doel het optimaliseren van de informatievoorziening. Daarbij wordt het huidige documentmanagementsysteem vervangen en worden taak specifieke applicaties aan het zaaksysteem gekoppeld. Voor Overbetuwe betekent dit een verandering van deels via papier en deels digitaal naar volledig digitaal werken en archiveren.
Door deze veranderende werkwijzen, verandert ook de manier waarop DIV haar werk moet doen.
Wij zijn op zoek naar iemand die DIV kan begeleiden in de overstap van papier/hybride naar digitaal (via Inproces). Je geeft sturing aan het op orde krijgen van Informatievoorzieningsbeleid, opzetten van een kwaliteitssysteem en de bijbehorende processen en werkwijzen van DIV. Je begeleidt de medewerkers van cluster DIV in deze transitie.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Als kwartiermaker ben jij ervoor verantwoordelijk bovengenoemde ontwikkelingen en veranderingen samen met cluster DIV vorm te geven. Je hebt een visie op en kennis van Documentaire Informatie Voorziening en het inrichten van processen die nodig zijn om volledig digitaal te werken.
- Je bevordert de samenwerking binnen en buiten het team en je stuurt op kwaliteiten van medewerkers. Je bent een bevlogen coachende kwartiermaker met aandacht voor mensen, talentontwikkeling en talentinzet.
- Je bent sparringpartner voor de collega’s van DIV, de projectleider zaakgericht werken en de teammanager.
De opdrachtgever(s)
Gemeente Overbetuwe telt ruim 47.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen en ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Functie eisen
- Opleiding: Een relevante afgeronde HBO opleiding op Bestuurs- of Informatiekundig gebied of vergelijkbaar.
- Aantoonbare kennis en ervaring met Documentaire Informatievoorziening, Zaakgericht werken en verandermanagement, de archiefwet
- (u dient op verzoek van de gemeente dit aan te kunnen tonen met een diploma)
- Werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in verandertrajecten Digitaal- en Zaakgericht werken bij middelgrote gemeentelijke organisaties
Competenties
- Overtuigingskracht
- Resultaatgerichtheid, zonder de oog voor de mens uit het oog te verliezen
- Coachende kwaliteiten
Extra info
- Startdatum 05-07-2021
- Einddatum 05-01-2022
- Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden en eventueel langer afhankelijk van projectvoortgang
- Uren per week 28-32 uur
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!