Contract- en projectleider cameratoezicht

Nieuw

Werkzaamheden

  • Beheert op een tactisch niveau het cameratoezichtsysteem ( ten behoeve van het handhaven van de openbare orde);
  • Bewaakt het algehele kwaliteitsniveau van het camerasysteem;
  • Richt zich met name op de technische beschikbaarheid van het systeem;
  • Zorgt ervoor dat noodzakelijke vervangingen tijdig worden uitgevoerd;
  • Kanaliseert vragen, opmerkingen, wensen, gebreken, etc. tussen betrokkenen/gebruikers (politie, stadsdelen, medewerkers cameratoezichtcentrale, OOV ) en leveranciers;
  • Anticipeert op werkzaamheden derden die van invloed zijn op het areaal;
  • Regisseert projecten (ter realisatie/aanpassing van een cameraproject)en kleine aanpassingen;
  • Als onderdeel hiervan: organiseert schouwen;
  • Controleert offertes op juistheid/efficiency of laat deze op juistheid/efficiency controleren;
  • Laat zich bij twijfel adviseren door specialisten;
  • Stelt opdrachtenop of geeft e-mail opdrachten voor kleine aanpassingen;
  • Bewaakt op hoofdlijnen de voortgang van projecten en kleine aanpassingen;
  • Doet afnames van projecten of laat deze afnemen door specialisten;
  • Controleert facturen;
  • Bewaakt met de adviseur cameratoezicht het cameratoezichtbudget;
  • Treedt op als contractbeheerder richting diverse leveranciers (zoals VCS (gecontracteerde cameraleverancier), Ziut, Eurofiber, Politie, VGA, DFM/NUON, UPC, Ziggo);
  • Bewaakt en muteert areaalwijzigingen en daarmee wijzigingen van beheerkosten;
  • Streeft een beperking van de kosten per camera na (TCO);
  • Bewaakt SLA's en andere contractafspraken;
  • Laat waar nodig of gewenst contracten aanpassen;
  • Voert secretariaat over tactisch en operationeel overleg;
  • Trekt storingen en schades vlot die te lang open staan;
  • Denkt mee en geeft vorm aan nieuwe ontwikkelingen;
  • Maakt afwegingen om investeringen zo goed mogelijk te laten renderen.

De opdrachtgever(s)

Bestuur en Organisatie
Bestuur en Organisatie stelt het bestuur en management in staat te sturen op resultaten en versterkt het strategisch vermogen en de control van de organisatie. Bestuur en Organisatie richt zich in de advisering en ondersteuning primair op het college, de burgemeester, de raad, de gemeentesecretaris en het gemeentelijk management team. Dat vraagt om tweerichtingsverkeer tussen Bestuur en Organisatie, clusters en de stadsdelen. Bestuur en Organisatie heeft daarbij een initiërende, stimulerende en verbindende rol.

Directie Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
De directie OOV bestaat uit vier domeinen: Toezicht en Handhaving en Beheer (THB), Amsterdamse Aanpak Ondermijning (AAO), Crisis- en Incidentbeheersing en Integrale Persoonsgerichte Aanpak.
De directie OOV heeft als belangrijkste taak de burgemeester professioneel te bedienen door ondersteuning en advies te geven op de vier domeinen.
Verder heeft de directie OOV een signalerende en coördinerende rol en geeft zij advies op strategisch niveau. De directie OOV houdt onder meer ook regie op het Amsterdamse Veiligheidsplan, het Regionale Veiligheidsplan , crises en grote evenementen en versterkt de brugfunctie met partners in de regio.

Functie eisen

  • minimaal over een WO werk- en denkniveau. Danwel door opgedane relevante werkervaring en/of WO diploma.
  • kennis van de beleidsvelden openbare orde & veiligheid.
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een beheersfunctie met cameratoezicht.
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en inzicht in politiek-bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
  • ervaring met ICT en cameratechnologie.

Wensen

  • ervaring met complexe aanbesteding.
  • ervaring in of met de gemeente Amsterdam. Dit vanwege de soms complexe samenwerking tussen meerdere gemeentelijke diensten en stadsdelen.

Extra info

• Startdatum: 1-2-2020
• Einddatum: 31-1-2021
• Werklocatie: Amstel 1, 1011 PN Amsterdam
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 36
• Optie tot verlenging: nee

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.01.2020

Publicatie eindigt

18.01.2020

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.