Medewerker Terugvordering en Verhaal

Nieuw

Functie omschrijving

  • Het terugvorderen van te veel gekregen bijstand, uitkeringen, TOZO gelden en bedrijfskredieten;
  • Verricht onderzoek, rapporteert en stelt beschikkingen op t.a.v. terugvordering en verhaal;
  • Legt contact met debiteuren, deurwaarders en derden;
  • Opstarten van te vestigen krediethypotheken en beoordelen van krediethypotheekaktes in afstemming met notaris;
  • Toetsen van rapporten en beschikkingen op juridische en financiële correctheid die door medewerkers uitkeringsadministratie zijn voorbereid;
  • Verzoeken tot aanpassing en berekening van de beslagvrije voet;
  • Beoordelen in hoeverre mee wordt gewerkt aan een schuldentraject naar aanleiding van een verzoek van een schuldhulpverlener;
  • Verzorgt het opleggen van betalingsregelingen met cliënten, uitvoering beslagleggingen, inclusief beslaglegging door derden;
  • Voert heronderzoeken uit van openstaande debiteuren;
  • Voert onderzoek naar de verhaalsmogelijkheden van de onderhoudsplichtigen;
  • Onderzoekt de kwijtschelding- en afkoopmogelijkheden van de openstaande vorderingen;
  • Eerste vaststelling van verhaal, herberekening;
  • Het opstellen van dwangbevelen;
  • Denkt proactief mee in oplossingen en raadpleegt andere deskundigen waar nodig;
  • Bespreken van de financiële situatie;
  • Actieve benadering richting de klanten / ondernemer om in beweging te komen m.b.t. aflossingen van vorderingen;
  • Je houdt overzicht, ook bij een tijdelijke piek in de werkzaamheden, en weet prioriteiten te stellen;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem Suite.

De opdrachtgever(s)

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.
Onze kernwaarden zijn:
  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en gericht op samenwerking.

Functie eisen

  • Heeft een cursus gericht op de terugvordering & verhaal binnen de Participatiewet en IOAZ gevolgd/ afgerond in de afgelopen 2 jaar;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker terugvordering en verhaal bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met de TOZO en BBZ);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van een eigen caseload
  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van Juridische Administratieve Dienstverlening / SJD

Competenties

  • kwaliteitsgericht;
  • klantgericht;
  • goede mondelinge- en schriftelijke communicatie.

Extra info

  • Duur tot en met 31 oktober 2023
  • Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden
  • Uren per week 24 tot 28 uur
  • Start Zo spoedig mogelijk

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 5 t/m 9 juni. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Zeist

Publicatiedatum

23.05.2023

Publicatie eindigt

29.05.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.