Interim Concerncontroller

Nieuw

Functie omschrijving

Op korte termijn zal een vacature worden opengesteld voor de functie van Concerncontroller. Om ervoor zorg te dragen dat werkzaamheden doorgang kunnen vinden, zijn we op zoek naar een interim concerncontroller gedurende de periode van werving & selectie.

Gedurende de openstelling van de vacature en het selectieproces, bewaak je het fort. Denk daarbij aan:

  • Het adviseren over de doorontwikkeling van een effectieve planning en controlcyclus;
  • Het coördineren van de rechtmatigheidsverantwoording college bij de jaarstukken en periodieke rapportage hierover;
  • Het geven van gevraagd en ongevraagd advies over de beheersing van de processen in de organisatie en de effectiviteit van het gemeentelijke beleid. Je komt daarbij met verbetervoorstellen.
  • Je organiseert het risicomanagementsysteem en adviseert over de risicobeheersing;
  • Je toetst grote projecten op risico’s en adviseert het bestuur
  • Je coördineert de werkzaamheden binnen concerncontrol.

Werkzaamheden

Het (door)ontwikkelen en implementeren van effectieve control-instrumentaria en vorm geven aan onafhankelijke concernbrede toekomstbestendige controlfunctie.

Je anticipeert op interne en externe ontwikkelingen en vertaalt deze naar de ontwikkeling van de planning- en control cyclus. Je interpreteert informatie uit de processen, analyseert en toetst deze voor een vertaalslag naar concern brede strategische kaders ten aanzien van sturing en beheersing. Je draagt bij aan de strategische en tactische informatievoorziening- en ontwikkeling, en zorgt voor adequate en werkbare centrale spelregels en kaders.

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een concernbrede financiële control functie binnen gemeenten.
  • Minimaal 8 jaar werkervaring in financiële control advies functie.
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Beheersing applicaties Pepperflow en/of Key2Finance.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een kleine tot middelgrote gemeente in een zelfstandige adviserende financiële control-functie.
  • Ervaring met het vernieuwen en/of doorontwikkeling van de Planning & Controlcyclus.
  • Aantoonbare ervaring met het adviseren van (concern)management en gemeentelijk bestuur.
  • Ervaring met de applicaties Pepperflow, Key2Finance.
  • Ervaring met verandermanagement.
  • Gemeente Brummen hecht waarde aan een goede werk-privé balans en is een voorstander van duurzaam reizen voor woon-werk verkeer. Hybride werken hoort zeker tot de mogelijkheid, maar gezien de aard van de functie zal grotendeels op locatie worden gewerkt. We wensen de reisafstand zoveel mogelijk te beperken bij voorkeur tot maximaal 35 km enkele reis.

Extra info

  • Startdatum 07-06-2023
  • Einddatum 30-11-2023
  • Optie tot verlenging ja
  • Uren per week 32-36

Locatie

Brummen

Publicatiedatum

22.05.2023

Publicatie eindigt

03.06.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.