Locatiebeheerder opvang ontheemden

Nieuw

Functie omschrijving

In gemeente Voorschoten worden ca. 100 vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen, waarvan er ongeveer 65 in de opvang van het gemeentehuis verblijven. Wij zoeken iemand die in de opvang wil bijdragen in de rol van locatieleider.

We zijn op zoek naar een locatiebeheerder die flexibel inzetbaar is. Je werkt bij voorkeur 36 uur per week. Om het weekend heb je beschikbaarheidsdienst . Voor deze beschikbaarheidsdienst in het weekend geldt een passende vergoeding

Als locatiebeheerder ben je samen met de andere locatiebeheerder verantwoordelijk voor de opvanglocatie. Je krijgt energie van pionieren en het verder ontwikkelen van de functie. Het is belangrijk om te weten dat dit nog geen staande organisatie is. Veel zaken zijn nog in ontwikkeling en moeten nog verder uitgewerkt worden. Je moet het leuk vinden om in zo’n soort organisatie te werken en kunnen meebewegen. Je vindt het leuk om onverwachte zaken op te lossen. Je wilt sociaal-maatschappelijk je steentje bijdragen en bent gemotiveerd om dit werk te doen. Je stimuleert de zelfredzaamheid van de ontheemden. Je beschikt over voldoende inlevingsvermogen maar staat ook stevig in je schoenen waardoor je kunt omgaan met weerstand en in staat bent om soms ook impopulaire maatregelen te nemen. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment los je een facilitair probleem op, het andere moment voer je een persoonlijk gesprek met een bewoner die daar op dat moment behoefte aan heeft.

Er zijn twee locatiebeheerders. Het is daarom van belang dat je goed kunt samenwerken en ook gezamenlijk kan afstemmen wie aandacht functionaris is voor welk thema. Je overlegt regelmatig met de projectleider en -coördinator van de backoffice.

Werkzaamheden

  • Je regelt alle dagelijkse zaken in de opvanglocatie op locatie;
  • Je bent aanspreekpunt voor de directe omgeving;
  • Je draagt zorg voor de mensen/ontheemden op de locatie;
  • Je zorgt voor dagbesteding zoals werk, school en activiteiten;
  • Je lost knelpunten op;
  • Je stimuleert de zelfredzaamheid en de integratie in de Nederlandse samenleving;
  • Je hebt periodiek overleg met collega’s in de veiligheidsregio;
  • Je overlegt periodiek met de backoffice;

De opdrachtgever(s)

We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Functie eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2023 voor minimaal 32 uur per week;
  • Voldoende beheersing van de Engelse taal om in die taal te communiceren (bij het aanvinken van dit cirterium wordt er vanuit gegaan dat dit zo is);
  • Aantoonbare werkervaring met ontheemden helpen met Nederlandse taal in spreken en schrijven;
  • Aangeboden kandidaat is aanwezig om 24 tot 36 uur aanwezig te zijn op locatie;
  • Aangeboden kandidaat is bereid om beschikbaarheidsdiensten te draaien in weekend;
  • Een aantoonbaar EHBO óf BHV certificaat
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een coördinerende functie binnen het sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring als coördinator binnen een gemeentelijke instelling in de afgelopen 10 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in het ondersteunen van ontheemden bij het schrijven van cv’s en solliciteren

Competenties

  • Je beheerst de Engelse taal voldoende om goed te communiceren;
  • Je bent assertief en hebt snel overzicht, neemt makkelijk beslissingen en schaalt op waar nodig;
  • Je bent flexibel en vindt het leuk om onverwachte zaken op te lossen;
  • Een geldig EHBO of BHV certificaat is een pré;
  • Je bent erg sociaalvaardig en helpt graag mensen;
  • Je kan goed samenwerken;
  • Communicatief sterk.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 2 maal 6 maanden
  • Uren per week 36
  • Start z.s.m.

De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland in de week van maandag 29 mei 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 mei 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Voorschoten

Publicatiedatum

16.05.2023

Publicatie eindigt

23.05.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.