Accountmanager team Werk

Nieuw

Functie omschrijving


Wij zoeken een enthousiaste en doelgerichte Accountmanager die ons team Werk van gemeente Haarlemmermeer tijdelijk komt versterken!

Ben jij het visitekaartje voor onze bestaande en potentiële klanten? Bemiddel jij onze inwoners op hun nieuwe baan? Gemeente Haarlemmermeer – te Hoofddorp – zoekt een ervaren, representatieve en gedreven Accountmanager, die in kansen en mogelijkheden denkt.

Jouw rol als Accountmanager binnen team Werk

Als Accountmanager werk je samen met de collega's van het WSP HLMR, de casemanagers Werk, werkgevers en intermediairs met als doel om onze klanten in de bijstand aan betaald werk te helpen en vacatures bij werkgevers te helpen vervullen. Je treedt op als ambassadeur van het Werkgeversservicepunt Haarlemmermeer bij bedrijven en instellingen, onderhoudt relaties en verleent service en nazorg. Je signaleert en analyseert marktontwikkelingen in het werkgebied van het Werkgeversservicepunt en adviseert over het benutten van de kansen om de uitstroom van de klanten te vergroten. Je creëert baanopeningen bij werkgevers die aansluiten bij de profielen van kandidaten en draagt zorg voor een succesvolle match. Je zet kansen in de branche om naar een opleidingsvraag bij het leerwerkbedrijf.

Werkzaamheden

  • je werkt nauw samen met de collega-accountmanagers van het WSP HLMR. Je werkt zelfstandig aan je eigen accounts, maar bouwt ook gezamenlijk mee aan onze dienstverlening;
  • je stemt vraag en aanbod goed op elkaar af en werkt hierbij nauw samen met jouw collega accountmanager en casemanager werk binnen het team werk;
  • je ondersteunt op proactieve wijze je collega’s - accountmanagers en casemanagers - bij het verkrijgen van informatie en kennis rond het doorverwijzen en matchen van kandidaten op vacatures die aangemeld zijn bij het WSP;
  • je bent aanspreekpunt voor de jongeren en de accounts in de branches retail en zakelijke dienstverlening;
  • je werkt tevens samen met de accountmanagers in de regio en neemt deel aan regionale overleggen;
  • je ondersteunt bij de organisatie van matchingstafels, banenmarkten, meet & greets of special events voor werkgevers;
  • verder werk je gestructureerd en stelt tussentijdse voortgangsrapportages op ten behoeve van een optimale monitoring.

De opdrachtgever(s)

De Accountmanager binnen team Werk werken vanuit het Werkgever Servicepunt Haarlemmermeer (WSP) nauw samen met o.a. het UWV, AM Match en Regionaal Werkcentrum (RWC). En is het onderdeel van het WSP Regio Groot-Amsterdam.

Het team Werk zit binnen het cluster Sociale Dienstverlening (SDV).

Als Accountmanager team Werk bezoek je werkgevers in de regio Haarlemmermeer. Hierbij richt je je op het acquireren van vacatures ten behoeve van de plaatsing van kandidaten uit ons uitkeringsbestand.

Omschrijving kandidaat

Als Accountmanager ben je een netwerker pur sang. Je hebt aantoonbare sales-ervaring (o.a. cold calling) en stapt gemakkelijk op mensen af. Je hebt gevoel voor verhoudingen en beschikt over een goede dosis kennis van de sociale zekerheid, participatiewetgeving en de regionale arbeidsmarkt. Je gaat zelfstandig op pad, maar vindt in teamverband samenwerken belangrijk en ziet dit ook als enige manier om gezamenlijk positief resultaat te bereiken. Vanzelfsprekend beschik je over sterke sociale en communicatieve vaardigheden en bent tactisch waarmee je middels overtuigingskracht anderen weet mee te nemen. Door middel van je stevige persoonlijkheid heb je lef, ben je resultaatgericht, initiatiefrijk en besluitvaardig. Tot slot ben je een kei in het verbinden, plannen en organiseren.

Naast de bovenstaande competenties, vinden wij het volgende belangrijk:

  • Een afgeronde hbo-opleiding, eventueel aangevuld met acquisitie & adviestraining;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als accountmanager in de personeelsbranche/uitzendbranche of bij een Werkgeverservicepunt is een pré;
  • Kennis van wet- en regelgeving op het terrein van de Sociale wetgeving;
  • Een netwerker die ervaring heeft met het werken in een politiek gevoelige omgeving;
  • Je durft feedback te geven aan partijen en kandidaten, kan schakelen in je communicatiestijlen en formuleert helder en duidelijk -zowel mondeling als schriftelijk-;
  • Planmatig en doelgericht werken
  • Je werkt zelfstandig, maar functioneert ook goed in een team;

Functie eisen

  • Afgeronde HBO opleiding eventueel aangevuld met acquisitie & adviestraining
  • Recente en aantoonbaar succesvolle ervaring in accountmanagement en bemiddeling van bijstandsgerechtigden naar werk In de afgelopen twee jaar
  • kennis van de sociale zekerheid en participatiewetgeving In de afgelopen 3 jaar
  • Aantoonbaar zelfstandig in de functie
  • Ervaring met bijstandsgerechtigden
  • Ervaring met werkgeverscontacten
  • Kennis van arbeidsmarkt

Extra info

Van 15-4-2023 t/m 15-10-2023 | Optie verlenging: 9 x 6 maanden | Standplaats: Hoofddorp | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 36 per week | Aantal FTE: 1

Locatie

Hoofddorp

Publicatiedatum

17.03.2023

Publicatie eindigt

01.04.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.