Projectleider Informatievoorziening en Automatisering

Nieuw

Functie omschrijving

  • Als Projectleider I&A coördineer en leid je meerdere projecten op het gebied van Informatievoorziening en Automatisering. Het gaat hierbij om zowel interne als externe projecten. Enkele voorbeelden zijn:
    • Project aanbesteding voor het vervangen van onze netwerkinfrastructuur
    • Project vervangen Wi-Fi binnen het gemeentehuis en buitenlocaties
    • Project Power down en uitwijktest
    • Project vervangen / opschonen Active directory (AD)
  • In overleg met stakeholders op alle niveaus vertaal je interne en externe ontwikkelingen naar Business Cases en projecten die passen binnen de visie en ontwikkelplannen van Gooise Meren
  • Samen met je collega’s zorg je voor de interne voorbereiding van de Business Cases voor de uitvoering van de projecten. Je verzorgt de aansturing van de diverse projectteams en houdt toezicht op een goede en tijdige uitvoering van de projectactiviteit. Hierbij bewaak je de tijd, kosten, kwaliteit, scope en risico’s
  • Je voert overleg met afdelingshoofden over de personele invulling en capaciteit van de projectteams
  • Je bent vraagbaak en eerste aanspreekpunt voor de Afdelingsmanager Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering en de Coördinator Informatievoorziening & Automatisering en onderhoudt een directe link naar de diverse domeinen

De opdrachtgever(s)

Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 400 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.
Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van Informatica of bedrijfskunde;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in informatiserings- en automatiseringstrajecten (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in informatiserings- en automatiseringstrajecten binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Aantoonbare werkervaring met Prince2 en/of Agile PM
  • Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met digitale werkplek -en netwerk infrastructuur (benoem dit duidelijk in het cv.)

Competenties

  • Je bent een onderzoekende, enthousiaste persoon die anderen in beweging weet te krijgen
  • Je neemt initiatief, ziet kansen en haalt zelfstandig projecten op uit onze organisatie
  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe vakkennis te vertalen naar heldere taal voor een leek. Dit heb je nodig om jouw collega’s, het bestuur en jouw samenwerkingspartners mee te krijgen bij belangrijke ontwikkelingen in jouw vakgebied
  • Waar nodig weet jij ook een “nee” goed te verkopen met de juiste argumenten
  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens jouw projecten

Extra info

  • Duur 4 maanden
  • Optie tot verlenging 4 maal 2 maand
  • Uren per week 24
  • Start 3 april 2023

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 maart 2023 tussen 14.00 uur en 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Locatie

Gooise Meren

Publicatiedatum

17.03.2023

Publicatie eindigt

25.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.