(interim) ervaren casemanager verzuim

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Amsterdam zoekt vijf casemanagers.
De gemeente is bezig geweest met hervorming van onze verzuimaanpak. De hervormingen hebben impact op de werkgeversrol die vanuit het lijnmanagement vervuld wordt en op de dienstverlening van P&O ter ondersteuning van de werkgeversrol. Er is een nieuw proces ingericht waarbij vanuit het team Vitaliteit (expertise Verzuim) meer de regie wordt gevoerd op het verzuimproces. Voor het goed kunnen uitvoeren van dit nieuwe proces is extra capaciteit nodig.
Directie Personeel en Organisatie is de businesspartner van directies en management in de lijnafdelingen van de gemeente Amsterdam. Directie P&O is opdrachtgever voor de hervorming van de verzuimaanpak. De casemanagers worden ingezet vanuit het team Vitaliteit. In dit team zitten meerdere expertises zoals Arbo, Verzuim, Steunpunt Agressie en Geweld en bedrijfsmaatschappelijk werk

Werkzaamheden

  • Regievoering over tijdige en effectieve inzet van de verschillende betrokken professionals en expertises in het proces, waaronder de arbodienstverlener en inzet gerichte interventies die het herstel kunnen bespoedigen.
  • Proactief regie voeren op (complexe) verzuimdossiers om medewerkers doelgericht te helpen te re-integreren in werk of een weg te vinden in alternatieve oplossingen.
  • Samenwerken met betrokken lijnmanagement, om hen te informeren, adviseren en zonodig in stelling te brengen bij relevante doelgerichte activiteiten.
  • Bewaking van tijdig en volledig te voldoen aan de Wet verbetering Poortwachter en UWV vereisten.
  • Werkgever en medewerker ondersteunen bij het expliciet maken van afwegingen, zoals over werk naar mogelijkheden.

De opdrachtgever(s)

Directie Personeel en Organisatie is de business partner van directies en management van de gemeente Amsterdam. Wij ondersteunen en adviseren de directies en het management bij hun opgave voor de stad. Onze bekwame, innovatieve en gedreven collega's zetten zich met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening in voor de stad.

Functie eisen

  • minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in effectief casemanagement opgedaan in combinatie met een van de gangbare opleidingen.
  • minimaal 2 jaar ervaring met verzuim, arbodienstverlening en het gehele kader van relevante wet- en regelgeving.
  • minimaal 5 jaar ervaring als casemanager in complexe organisatie.
  • bij voorkeur werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
  • bij voorkeur op de hoogte van de actuele stand van zaken in de huidige markt en alle ontwikkelingen in arbeid & gezondheid.
  • bij voorkeur goed bekend met het socialezekerheidsrecht en heeft inzicht in geldstromen rond ziekte en arbeidsongeschiktheid binnen organisaties.

Extra info

• Startdatum: z.s.m
• Einddatum: 1 jaar na startdatum
• Werklocatie: Voorm. Stadstimmertuin, 4, 1018ET, AMSTERDAM
• Aantal fte: 5
• Aantal uren per week: 24-36
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

16.03.2023

Publicatie eindigt

25.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.