Projectcoördinator WRG (Water, Riool en Gemalen)

Nieuw

Functie omschrijving


Als Projectcoördinator maak je deel uit van de groep Water, Riolering en Gemalen (WRG). Een bevlogen team, bestaande uit ongeveer 40 professionals met een divers profiel en uiteenlopende disciplines. Door recente groei is er een goede verdeling tussen nieuwe collega’s en oudgedienden. We hebben allemaal hart voor de stad en willen graag samen verbeteren en resultaten neerzetten. Jouw team Water, Riolering en Gemalen zorgt voor de invulling en uitvoering van de gemeentelijke zorgplichten op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater en voor het beheer van het oppervlaktewater dat bij de gemeente in onderhoud is. Samengevat betekent dit je zorgt voor een gezond, robuust en toekomstbestendig water- en rioleringssysteem. We zijn verantwoordelijk voor het beleid, de hieruit voortkomende investerings- en onderhoudsprogramma’s en de uitvoering hiervan.
Voor de groep Water, Riolering en Gemalen is één van de grote uitdagingen om de jaarlijkse rioolvervangingen de komende jaren stapsgewijs te vergroten en gelijktijdig ook nog klimaatbestendig en circulair uit te voeren.

Verwacht geen eenvoudige klus; we zijn nog in de beginfase van de transitie die we als afdeling willen maken. Er liggen nog veel uitdagingen, voor ons gezamenlijk, maar ook voor jou in je rol als Projectcoördinator. Dat schrikt jou niet af, integendeel, het motiveert je om actief aan de slag te gaan!

De projectcoördinator is namens WRG het eerste aanspreekpunt voor een project of samenwerkingsovereenkomst. De projecten worden in de regel uitgevoerd door onze stadsingenieurs (SI). De projectcoördinator is verantwoordelijk voor de voorbereiding van de opdracht richting de opdrachtnemer, aanspreekpunt voor (SI) / marktpartij, de regie tijdens de verschillende fases en de evaluatie van projecten en contracten. Bij deze werkzaamheden is er inhoudelijke ondersteuning van projectvoorbereiders.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk om initiatieven te vertalen naar concrete opdrachten;
  • Incl opdrachtgeverschap voor de benodigde onderzoeken;
  • Gedelegeerd opdrachtgever voor projecten en samenwerkingsovereenkomsten namens de assetbeheerder;
  • Budgetbewaker voor de deelcontracten en projecten;
  • Levert een grote bijdrage aan het evaluatieproces;
  • Geeft uitvoering aan het inkoopjaarplan.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met projectmanagement in de civiele techniek;
  • Je hebt minimaal een HBO opleiding afgerond;
  • Je hebt bij voorkeur een opleiding gevolgd in de richting van civiele techniek;
  • Kennis op gebied van civiele techniek;
  • Je bent omgevingsbewust en beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent ondernemend: je ziet kansen en pakt zaken snel op.

Extra info

  • Periode: Van 3-4-2023 tot 1-4-2024 met 12 verlengopties van 1 maand (maximale inhuurtermijn is 24 maanden)
  • Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

15.03.2023

Publicatie eindigt

22.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.