Communicatieadviseur Stadsbeheer

Nieuw

Functie omschrijving

De opdracht bestaat uit 3 onderdelen:

1. Het opstellen van een communicatie- en actieplan om de communicatie te verbeteren richting inwoners en binnen de afdeling Stadsbeheer van de gemeente Zoetermeer.
Wat vraagt dit van de collega’s intern qua kennis en vaardigheden?
- Afspraken vastleggen en vertalen naar werkwijze;
- Met wie gaan we communiceren en hoe?;
- Wanneer betrekken we onze omgeving bij werken en projecten?;
- Welke belanghebbenden worden geïnformeerd?;
- Hoe gebruiken we de beschikbaar tools zoals participatie?;
- Welke servicenormen zijn er en hanteren we?;
- Wie communiceert naar buiten?

Aannemers communiceren ook met inwoners:
- Welke afspraken zijn er?;
- Hoe wordt het uitgevoerd? Is uniformiteit haalbaar / nodig?;
- Hoe monitoren wij dat dit goed gaat?

2. Uitvoering geven aan het communicatie- en actieplan:
- Zorgen dat de afspraken duidelijk zijn bij de collega’s;
- Welke rollen zijn er en welke verantwoordelijkheid daarbij past;
- Werkwijze vastleggen via animatie en / of infografic;
- Standaardisatie van brieven (Direct Duidelijk);

3. Overige voorkomende werkzaamheden (ongeveer 12 uur): communicatieadvies voor de afdeling Stadsbeheer, waaronder ook afvalinzameling)
Je thuisbasis is de afdeling Communicatie van de gemeente Zoetermeer.

De opdrachtgever(s)

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Communicatie ondersteunt de organisatie waarbij de focus ligt op (complexe) communicatievraagstukken en bij vraagstukken die op de politiek bestuurlijke agenda staan.
Ze adviseert over de profilering van het bestuur en haar beleid. De gemeente heeft een actief mediabeleid, en doet aan onderzoek en monitoring van issues. Communicatie stelt de organisatie in staat om zelfstandig te communiceren binnen de afgesproken uitgangspunten en kaders. Naast advisering blijft hoogwaardige uitvoering bij complexe vraagstukken ook een taak van Communicatie. De afdeling Communicatie bestaat uit bestuurs-communicatieadviseurs/woordvoerders, medewerkers, en adviseurs voor participatie en citymarketing.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
  • 2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Communicatieadviseur;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie
  • Aantoonbare werkervaring met advisering op het gebied van communicatie in het fysiek domein (Stadsbeheer en afvalinzameling)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als tekstschrijver en social media gebruiker
  • Aantoonbare werkervaring in het adviseren over diverse soorten middelen / producten / uitgaven (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld en hoe het gebruik ervan geadviseerd is)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur bij de (semi) overheid
  • Aantoonbare werkervaring met advisering binnen een politiek bestuurlijke omgeving
  • Aantoonbare kennis of werkervaring van assetmanagement (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv)

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 1 maal 3 maanden
  • Uren per week 36
  • Start Z.s.m.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 maart 2023 van 12:30 uur tot 16:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zoetermeer

Publicatiedatum

14.03.2023

Publicatie eindigt

22.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.