Trajectbegeleider Schulddienstverlening

Nieuw

Functie omschrijving

We zoeken een ervaren trajectbegeleider die bekend is met het uitvoeren van de WGS, veel kennis heeft van de verschillende producten en daarnaast ervaren is in het voeren van gesprekken met inwoners met schulden.
We zoeken iemand die snel zelfstandig aan de slag kan. We werken op dit moment met Allegro, dus het is een voorwaarde om hier bekend mee te zijn.

Het team Schulddienstverlening maakt onderdeel uit van de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Utrecht. Het team bestaat uit ongeveer 90 mensen waarvan 30 trajectbegeleiders. Daarnaast bestaat het team uit schuldregelaars, budgetbeheerders, praktisch ondersteuners, budgetcoaches, crisismedewerkers, senioren en teamleiders.

Werkzaamheden

  • Regiehouder in aanvragen voor schuldhulpverlening;
  • Voeren van gesprekken met inwoners met schulden (op kantoor en bij het buurtteam);
  • Voorlichting en advies geven;
  • Beslissen of iemand in aanmerking komt voor schuldhulpverlening daarbij behorende beschikking afgeven binnen 8 weken;
  • Bij toekenning van de aanvraag stel je een plan van aanpak op;
  • Na het afgeven van een positieve beschikking draag je de schuldregeling over naar een schuldregelaar en bij het opstarten van budgetbeheer draag je het beheren van de financiën over naar de budgetbeheerder. Jij bent hierin verantwoordelijk voor een goede overdracht en dossiervorming;
  • Het is regelmatig nodig de financiële situatie eerst te stabiliseren. Stabilisatie en Duurzame Financiële Dienstverlening (DFD) verzorg je zelf;
  • Je werkt nauw samen met verschillende partijen, zoals het buurtteam en sociaal raadslieden.

Wat is belangrijk:
  • Je hebt veel kennis van alle producten die in te zetten zijn en bent in staat de keuze voor een bepaald product goed te beargumenteren.
  • Je kunt ingewikkelde materie eenvoudig en duidelijk uitleggen aan inwoners. Je neemt een inwoner goed mee in de keuze en zo nodig weet je de inwoner te motiveren.
  • Je werkt stress-sensitief en werkt klantgericht.
  • Je stelt eenvoudig goede en duidelijke rapporten op.
  • Je bent bekend met het maken van (VTLB)berekeningen.
  • Je kunt goed plannen.
  • Je hebt sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Functie eisen

Wat jij kan, heeft Utrecht nodig. Zet jouw talent in en groei mee met de ambities van de stad. Met elkaar maken we er werk van.
  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau (een afgeronde hbo opleiding SJD, MWD of Schuldhulpverlening is een pré);
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare recente werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je kunt zonder veel begeleiding snel aan de slag in deze functie;
  • Je bent bekend met het werken met Allegro;
  • Je bent bekend met het werken met een zaaksysteem;
  • Het is een pré als je weet hoe het is om bij een Gemeente te werken;
  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving, zoals de WGS en de Faillissementswet.

Extra info

  • Periode: Van 1 april 2023 tot 1 oktober 2023 (6 aantal maanden), met 18 opdrachtverlengingsopties van 1 maand (24 maanden is de maximale inhuurtermijn)
  • Belasting: 36 uur per week gemiddeld

Locatie

Utrrecht

Publicatiedatum

13.03.2023

Publicatie eindigt

22.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.