Jurist

Nieuw

Functie omschrijving

In deze functie behandel je aansprakelijkstellingen, ingebrekestellingen en Woo-verzoeken. Daarnaast beantwoord je juridische vragen van collega’s. De juridische vragen betreffen met name subsidierecht, aanbestedingsrecht en vragen over mandatering. Ook privaatrechtelijke vragen komen voor. Je bent een sparringspartner voor je collega’s.

Jij bent dus een collega die het heerlijk vindt om te schakelen tussen verschillende dossiers en een vraagbaak te zijn voor collega’s. Schuiven in je agenda vanwege een spoedvraag of spoedoverleg, vind jij geen probleem!

Mochten opdrachtgever en opdrachtnemer beiden tevreden zijn over de inhuurperiode, dan is er mogelijk een kans dat de opdrachtnemer in vaste dienst kan komen.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je maakt deel uit van het team Juridische Zaken binnen de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Control, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

Het team Juridische zaken heeft als core business het leveren van juridische adviezen en de behandeling van algemeen juridische- en bestuurlijke aangelegenheden.

Het team bestaat uit twee gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team.

Functie eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Nederlands Recht
  • Aantoonbare werkervaring als jurist bij een decentrale overheidsorganisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als behandelaar van Wob/Woo-verzoeken
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van juridische advisering over subsidierecht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van juridische advisering over mandaat/delegatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van juridische advisering over aanbestedingsrecht
  • Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase

Competenties

  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je hebt een vlotte pen en schrijft foutloos Nederlands;
  • Je kunt mensen enthousiasmeren en weet de juridische werkelijkheid ook aan niet-juristen uit te leggen. Je kunt overtuigen in de juridische risico’s maar kijkt tegelijkertijd ook naar oplossingen die wel passen.
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je bent flexibel om ook taken of onderwerpen op te pakken waar je niet direct in thuis bent.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 2 maal 3 maanden
  • Uren per week 32
  • Start Z.s.m.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 maart 2023 van 14.00 tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Pijnacker-Nootdorp

Publicatiedatum

13.03.2023

Publicatie eindigt

20.03.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.