Functioneel beheerder

Nieuw

Functie omschrijving

Als functioneel beheerder ben je onderdeel van het team IISO. Het is onze missie om al onze belanghebbenden optimaal, zelfstandig en laagdrempelig te kunnen laten werken met onze ICT-producten en diensten.

Het beheer verloopt via een twee-lijnen constructie waar de eerste lijn zich bezighoudt met service requests en incidents en de tweede lijn houdt zich bezig met problems en changes. Als functioneel beheerder ben je samen met je andere collega’s van functioneel beheer in principe inzetbaar voor beide lijnen. De tweede lijn is opgezet in 2 domeinen: Ruimte en Sociaal.
Je ondersteunt bij het beheer van diverse applicaties in de tweede lijn binnen het domein Ruimte. Enkele applicaties die je zal beheren zijn: Key2Vergunningen, Centric Leefomgeving, Key2Belastingen, Obsurv, DgDialog, Kaartviewer, Centric Begraven. Hierbij is kennis van SQL en Cognos-rapportages een pré.

Je acteert als intermediair tussen gebruikers, automatiseringsdeskundigen en leveranciers, en houdt de regie in handen. Verder fungeer je als klankbord voor collega’s binnen het beheer en je helpt mee bij diverse projecten vanuit de verschillende afdeling(en) of vanuit de ontwikkelingsroadmap van onze organisatie. Je werkt daarbij soms nauw samen met onze informatiemanagers bij het vormgeven van de functionele wens omtrent een change of applicatie.

Werkzaamheden

De algemene werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Afhandelen van incidenten, changes, problems en service requests
  • Begeleiden, instrueren en adviseren van gebruikers en vakafdelingen
  • Ondersteuning bieden bij implementatie en updates van applicaties
  • Inrichten en beheren van applicaties
  • Maken van overzichten, query’s en managementrapportages
  • En het schrijven van gebruikers- en beheerdershandleidingen
  • Je communiceert duidelijk en transparant richting je klanten en je leveranciers
  • Door je zorgzame en vriendelijke dienstverlening zorg je ervoor dat problemen en incidenten op een professionele, creatieve worden opgelost
  • Je blijft rustig op hectische momenten, zoals het halen van belangrijke deadlines

De opdrachtgever(s)

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.

Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid. Het medewerkersonderzoek 2019-2020 wees uit dat medewerkers het vertrouwen van hun werkgever waarderen en dat het hen zelfstandiger en flexibeler maakt. Deze positieve waardering leverde het keurmerk “Beste werkgever” op.

Afdeling
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 80 medewerkers.
Onder de afdeling bedrijfsvoering valt het team Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO). Binnen dit team vallen de disciplines informatiemanagement, informatiebeveiliging, ICT service (beheer), business intelligence en onderzoek. Dit team wordt aangestuurd door de Chief Information Officer (CIO).

Functie eisen

  • Beschikbaar voor 36 uur per week (Gemiddeld 1 keer per maand enkele uren in het weekend);
  • Aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van diverse bij een gemeente;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als applicatiebeheerder in de afgelopen 3 jaar
  • Aantoonbare werkervaring met SQL
  • Aantoonbare werkervaring met Cognos-rapportages
  • Aantoonbare werkervaring met Topdesk
  • Aantoonbare werkervaring met functioneel beheer van minimaal 3 van de volgende applicaties Key2Vergunningen, Key2Belastingen, Key2BAG, Obsurv, Kaartviewer, Centric Begraven

Competenties

Stressbestendigheid
Je blijft onder tijdsdruk, hoge werkdruk en bemoeilijkende omstandigheden adequaat functioneren (bijvoorbeeld tegenslag, teleurstelling).

Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.

Klantgerichtheid
Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen.
Daarnaast speelt je in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.

Mondelinge communicatie
Het maken van ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen mondeling duidelijk en je weet aan te sluiten bij het publiek.

Kwaliteitsgerichtheid
Je bent je er bewust van dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Je legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau en streeft naar continue kwaliteitsverbetering.

Extra info

  • Duur 3
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 36
  • Start z.s.m.

Locatie

Leidschendam-Voorburg

Publicatiedatum

30.01.2023

Publicatie eindigt

03.02.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.