Senior projectmanager MCP

Nieuw

Functie omschrijving

NS klantenservice wil groeien naar de beste klantenservice voor de mobiliteit van de toekomst. Binnen Nederland zijn wij een van de grootste klantenservice operaties met liefst 4,5 miljoen klantmomenten via telefoon of onze digitale kanalen zoals chat en socials. En omdat NS haar dienstverlening wil verbreden naar een mobiliteitsbedrijf zullen de volumes en de uitdaging alleen maar toenemen. Samen met een enthousiast team bouw jij aan hét toekomstige fundament van onze klantenservice en zorg jij ervoor dat onze business teams en operatie de klant optimaal kunnen helpen!

Dit fundament wordt vooral ook gevormd door het nieuw te implementeren Multi Contact Platform (MCP) waarin verschillende kanalen, producten, processen en IT capabilities optimaal op elkaar moet worden afgestemd en wordt geïntegreerd in de NS CX (customer experience) stack. Het is een implementatie waarvan er qua omvang en complexiteit maar een zeer gering aantal voor komen en waar jij het verschil in maakt. De Europese aanbesteding voor de keuze van het cloudplatform alsook aanpalende functionaliteiten zit in de laatste fase en afronding verwachten we Q1 2023. Dit is ook de fase waarin we ons al op de volgende stappen willen gaan voorbereiden en voor versnelling willen gaan zorgen. Gaat jouw hart sneller kloppen om deze gave uitdaging tot een succes te brengen en daarmee voor onze reizigers het verschil te maken, stap dan aan boord!

Werkzaamheden


Als senior projectmanager weet je in een complexe, technische, multidisciplinaire omgeving dit zware project tot een goed einde te brengen. Je weet verschillende belangen bij elkaar te brengen en voortgang te realiseren. Vanuit de visie Klantenservices waarin onder andere onderwerpen als intentmanagement, zelfservice, optimale inzet van onze klantadviseurs, robotisering, inspireren en verbinden je mensen aan het bereiken van de doelen, staan beschreven ga je aan de slag. Je zorgt voor eenvoud, eenheid en eigenaarschap en vooral focus houden op de reiziger die op 1, 2 en 3 staat. Kortom: Samen met het team bepaal jij de succesgraad voor onze reizigers en maak jij het verschil!

Het doel van deze leidende rol is het voorbereiden en realiseren van de MCP functionaliteit waarbij er raakvlakken naar zeer vele ander systemen en organisatie onderdelen is. Door jou expertise in de Contactcenters wereld ben je in staat om dit project tot een goed einde te brengen en te zorgen dat allen trots zijn op het resultaat. NS IT werkt steeds meer Agile-matig. Jij zorgt er steeds voor dat de meest geschikte keuze gemaakt wordt in de mix van projectmatig- en agilewerken. Ook bij een waterval aanpak werken we vanuit het Agile Manifesto. In alle gevallen geldt dat de resultaten ingebed in de organisatie gerealiseerd moeten worden binnen afgesproken kaders van tijd, geld en kwaliteit. Hierbij informeer je alle (relevante) belanghebbenden. De nadruk ligt hierbij op de organisatie en sturing van het verandertraject.

Belangrijke onderdelen in deze rol zijn:
  • Diepgaande kennis, ervaring en senioriteit qua werking van customer service afdelingen, van processen en van relevante systemen in dat domein
  • Jij bent de verbindende schakel in de business – IT transformatie en levert een belangrijke bijdrage aan de doorontwikkeling van NS Klantenservice naar de klantenservice van het brede mobiliteitsbedrijf van de toekomst

Resultaatgericht
  • Neemt verantwoordelijkheid voor het resultaat, acties, projecten en mensen
  • Uitwerken van vraagstelling en afstemmen en valideren van de te realiseren resultaten met de opdrachtgever en/of stuurgroep. Na de definitiefase ook de projectopdracht laten goedkeuren
  • Inrichten van projectorganisatie binnen of over al bestaande teams opzetten control-instrumenten en verwerven projectmiddelen. Creëren van draagvlak
  • Realiseren van de projectdeliverables en beheersen van wijzigingen in scope en op afgesproken resultaten
  • Implementeren van de opgeleverde producten in de staande organisatie, inclusief de acceptatie, de overdracht, benodigde opleiding, oplossen kinderziektes, beheer en evaluatie. Afronden projecten

·Wendbaar, indien vereist
  • Een veranderaanpak vormen kunnen geven op basis van het Agile Manifesto en de 12 Agile Principes
  • Wendbaar en flexibel mochten veranderende omstandigheden dit vereisen
    • Leiding gevend aan/coördineren en eventueel bijsturen van de projectactiviteiten, projectteam en leveranciers
    • In control en uitstralend naar de omgeving
  • Onderkennen en beheersen van risico’s
  • Pro actief intern/extern stakeholdermanagement
  • Realiseren van en rapporteren over de projectresultaten in termen van tijdsplanning, begrote kosten en afgesproken kwaliteit
  • Evalueren van de projectresultaten en verantwoorden van deze resultaten in een presentatie aan de opdrachtgever(s)
Verbindend
  • Creëren van draagvlak voor veranderingen, zowel op strategisch/tactisch als op operationeel niveau
  • Je werkt in een omgeving van zeer gedreven professionals die samen met jou echt het verschil willen maken

De opdrachtgever(s)

Misschien volg je NS al op Facebook, Instagram of Twitter, we zijn namelijk één van de grootste Twitter-accounts van Nederland. Gemiddeld hebben we zo’n 260.000 klantcontacten per week via alle kanalen. Onze 800 collega’s van klantenservice staan altijd klaar voor de reiziger, 24 uur per dag zelfs! Onze operatie vindt plaats in Utrecht, Eindhoven, Groningen en in Suriname. Ons kantoor in Utrecht is jouw vaste thuisbasis. Ook blijven wij in contact via Teams.

Op de stafafdeling van klantenservice werk jij in een open en gezellige sfeer samen met ruim 40 collega´s om onze Klantadviseurs maximaal te ondersteunen. Samen ontzorgen we de reiziger en zorgen we dat de reiziger altijd, dus 24 uur per dag en 7 dagen per week, bij NS terecht kan.

Functie eisen


Om succesvol te zijn heb je al een aantal soortgelijke migraties en transformaties (/inrichting) bij grote, complexe ondernemingen al gerealiseerd
  • Kennis, ervaring en affiniteit met Contactcenters en verwante producten en platformen;
  • Je hebt gedegen en aantoonbare ervaring met toepassing van projectmanagementmethoden op IPMA-B niveau.
  • Daarnaast moet je ook over generieke kennis van het ICT-veld beschikken en specifieke kennis van Routeringsplatformen, workflow management en BI tools en interfacing richting social kanalen het transsectionele SAP achterlandschap van NS

Stevige persoonlijkheid
  • Je bent gedreven, ondernemend, proactief en enthousiast
  • Je hebt natuurlijk leiderschap en neemt initiatieven, handelt met zelfvertrouwen en bepaalt een eigen richting
  • Je bent in staat om snelle, heldere beslissingen die harde keuzes of weloverwogen risico’s met zich mee kunnen brengen te nemen
  • Initieert en genereert activiteiten, delegeert werk op juiste en eerlijke wijze
  • Je kan goed met ambiguïteit omgaan en gaat veeleisende doelen met enthousiasme en lef aan
  • Je past de interpersoonlijke stijl aan om tegemoet te komen aan verschillende mensen of situaties; je kunt acteren op de werkvloer en op opdrachtgeversniveau. Je hebt ervaring met het werken binnen een complex en uitgebreid intern/extern stakeholderveld waaronder ook ondernemingsraden
  • Data gedreven instelling gecombineerd met een “can do” mentaliteit

Expert in je vakgebied
  • Je bent conceptueel sterk en innovatief. Je kunt complexe zaken eenvoudig uitleggen, de juiste vraag achterhalen en overtuigend en kernachtig adviseren;
  • Ervaring met werken in een Agile omgeving en agile mindset
  • Tenminste een afgeronde WO werk en denkniveau

Extra info

  • Locatie: Thuiswerkplek – Utrecht (LKT)
  • Startdatum: 27-2-2023
  • Einddatum:26-2-2024
  • Optie op verlenging: JA
  • Uren per week: 36

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

27.01.2023

Publicatie eindigt

01.02.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.