Servicedesk medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

In een snel ontwikkelende omgeving van het lokaal bestuur waarbij de gemeente steeds meer taken krijgt toegewezen, is het belangrijk dat de informatievoorziening optimale ondersteuning biedt bij de veranderende werkprocessen. Dienstverlening op een veilige en efficiënte wijze staan daarbij voorop. Dit vraagt om goede aansluiting tussen de interne en externe ontwikkelingen bij de verschillende domeinen binnen de gemeente en de ICT-dienstverlening. Binnen de gemeente Veenendaal onderkennen we drie belangrijke domeinen: Bedrijfsvoering, Sociaal domein en Fysiek domein. De werkprocessen worden ondersteund door een veelheid aan applicaties. Binnen de gemeente Veenendaal is voor de ondersteuning van de primaire processen grotendeels gekozen voor de applicatiesuite van Centric. Daarnaast is er een breed applicatielandschap voor de ondersteuning van de gemeentelijke werkprocessen.

Het informatiemanagement, beheer van infrastructuur en applicatielandschap wordt uitgevoerd door team Informatisering en Automatisering (I&A) een team van circa 40 medewerkers. Binnen Team I&A is de Servicedesk het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers voor het melden van verstoringen en wijzigingsverzoeken en het aanvragen van IT middelen.

Werkzaamheden

De Servicedeskmedewerker zal werkzaam zijn binnen het Team Informatisering en Automatisering (I&A). Het team I&A is verantwoordelijk voor informatiemanagement en het beheer van de ICT op kantoor en voor de ICT ondersteuning op flexibele en decentrale werkplekken. Naast de eigen gemeente verleent de gemeente Veenendaal ook ICT diensten aan 4 regiogemeenten waarbij er regelmatig werkplekbeheer-werkzaamheden op locatie moeten worden uitgevoerd. Daarnaast is er mogelijkheid om thuis te werken. Het team wordt aangestuurd door de teamleider I&A en bestaat uit ongeveer 40 medewerkers. Je werkt in teamverband aan het afhandelen en oplossen van ICT meldingen. De meldingen kunnen vragen, aanvragen (voor bijvoorbeeld devices), incidenten of wijzigingsverzoeken bevatten. De meldingen komen binnen via telefoon, e-mail of de Self Service Portal en worden vastgelegd in TOPdesk. De eerstelijns vragen worden opgepakt door de servicedesk, zoals:

  • Aanmaken accounts in AD en andere applicaties
  • Oplossen problemen met wachtwoorden
  • Oplossen problemen met applicaties
  • Uitleveren beheerde mobiele telefoons, laptops en tablets
  • Afvoeren devices
  • Analyseren en oplossen problemen met devices
  • Doorzetten problemen naar 2e en 3e lijn
  • Ondersteunen gebruikers telefonie

De opdrachtgever(s)

Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Functie eisen

  • Minimaal een relevante MBO opleiding (ICT beheer);
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Servicedeskmedewerker in de afgelopen 4 jaar;
  • 3Aantoonbare werkervaring met werkplekbeheer;
  • 4Aantoonbare werkervaring met het werken met een IT Servicemanagement systeem
  • 5Aantoonbare kennis van Windows 11, Windows 10, VMware Horizon, SCCM, Active directory, VPN;
  • Kennis van Microsoft Intune (Mobile Device Management);
  • Kennis van hardware: Thinclients, Laptops, printers, vaste computers en mobiele telefoons, Ipads;
  • In het bezit van rijbewijs B en beschikt over eigen vervoer;
  • 1Deelname aan consignatiedienst (17:00 - 22:00 uur werkdagen);
  • 1Kandidaat is bereid 3 dagen per week op locatie in Veenendaal te werken;
  • Aantoonbare kennis van Office 365, MS Teams (25 punten);
  • Aantoonbare ervaring met het werken met TOPdesk als IT Servicemanagement systeem (25 punten);
  • In het bezit van ITIL foundation versie 3 (25punten);
  • Aantoonbare werkervaring in een lokale overheidsorganisatie of gemeente

Competenties

  • Secuur;
  • Klantgericht;
  • Flexibel;
  • Proactief;
  • Snel kunnen schakelen;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Hands-on mentaliteit;
  • Stressbestendig;
  • Gericht op samenwerking;
  • Kennisdelen (documenteren, mondeling).

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 3 maal 6 maanden
  • Uren per week 36
  • Start z.s.m.

Locatie

Veenendaal

Publicatiedatum

27.01.2023

Publicatie eindigt

31.01.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.