Accountmanager Vastgoed

Nieuw

Functie omschrijving

Ter vervanging van een zieke collega is de gemeente Houten op zoek naar een ervaren vastgoedprofessional. Een vraagbaak voor collega’s die ook zelf de handen uit de mouwen steekt om diverse issue’s af te handelen. Daarbij heb je diverse contacten met huurders, gemeentebestuur en collega’s in de gemeentelijke organisatie.
Daarbij stel je huurovereenkomsten op, of collegevoorstellen. Bij nieuwe verhuringen voer je de onderhandelingen. Bij aan- of verkooptrajecten geef je advies en stem je met collega’s af.
Je helpt met vaststellen van ons (onderhouds- of verhuur)beleid, stelt processen en beschrijvingen op, werkt mee aan ons huurprijsbeleid en het opstellen van huurberekeningen.
Kortom, al snel ben je de spin in het web op vele terreinen.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Het team Vastgoed & Interne Dienstverlening (VID) beheert al het gemeentelijke vastgoed, is verantwoordelijke voor alle facilitaire zaken binnen de gemeente en is belast met de (digitale) archivering van de gemeente. Het team heeft ongeveer 25 enthousiaste collega’s.

Je maakt onderdeel uit van het team cluster Vastgoed. Samen met je collega’s is het cluster verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van het gemeentelijk vastgoed, waaronder onderwijs-, welzijns-, cultuur- en sportaccommodaties. De drie primaire aandachtsvelden zijn: Technisch, Commercieel en Administratief beheer.

Het cluster Vastgoed heeft op korte termijn, voor een periode van 6 maanden, versterking nodig van een Strategisch Adviseur Vastgoed voor het managen en behandelen van de diverse vraagstukken die er leven rondom onze vastgoedportefeuille.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring in vastgoedmanagement binnen de gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering op gebied van vastgoedvraagstukken;
  • Aantoonbare werkervaring met beheer van een vastgoedportefeuille: vastgoedexploitaties, huurprijsbepaling en opstellen van huurovereenkomsten;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met verhuur en beheer van gemeentelijk vastgoed
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering op gebied van vastgoedvraagstukken
  • Aantoonbare werkervaring met Vastgoedrekenen, c.q. gemeentelijke financiële huishouding
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Vastgoed, Juridische zaken of Bouwkunde

Competenties

  • Integer;
  • Communicatief vaardig;
  • Klantgericht;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Analyserend.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 32 uur
  • Start Zo spoedig mogelijk

Locatie

Houten

Publicatiedatum

24.01.2023

Publicatie eindigt

30.01.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.