Procesregisseur leges en Begroten VTH

Deze opdracht is gesloten, het is daarom niet meer mogelijk om hierop te reageren. Bekijk onze actuele opdrachten.
Nieuw

Functie omschrijving

De procesregisseur leges en begroting VTH opereert op het gebied van beleid, financiën en optimalisatie van bedrijfsvoering in het VTH domein van de stad. De procesregisseur acteert op het niveau van directie en hoger management van VTH en Dienstverlening en rapporteert aan de afdelingsmanager RAP.

De procesregisseur leges en begroting VTH stuurt het jaarlijkse proces van de verbinding tussen het VTH-uitvoeringsbeleid (VTH-beleid en VTH-uitvoeringsplan), het kostprijsmodel leges en de begroting VTH Bouw & Gebruik met als resultaat een bij de realiteit aansluitende VTH-begroting voor de stadsdeelorganisaties.

De procesregisseur VTH leges en begroting stelt het opgaveteam leges VTH samen, dat onder zijn leiding de opgeleverde informatie verwerkt tot de nodige producten en monitort of deze producten in de praktijk goed functioneren (PDCA-cyclus).

Als Procesregisseur leges en begroting VTH stem je het VTH-uitvoeringsbeleid af met de beleidsregisseurs van RAP. Daarbij inventariseer je welke kosten gemoeid zijn met de capaciteit in kwalitatieve en kwantitatieve zin die nodig is voor de realisatie van het VTH-uitvoeringsbeleid. Deze informatie is input voor de kostenonderbouwing van de begroting van VTH.

Voor de aanlevering van de informatie rond legesinkomsten stem je af met de relevante beleidsdirecties als OOV, Wonen, R&D. Focus hierbij ligt op de volledigheid van de legessoorten en het onderscheid tussen wel en niet-legesgerelateerde activiteiten en opbrengsten.

Voor de invulling van de legestarieven als onderdeel van het kostprijsmodel van de leges, zorgt je voor afstemming tussen het Team leges van Dienstverlening, de beleidsregisseurs van RAP en de businesscontroller van VTH. Resultaat van dit afstemmingsproces is de financiële en fiscaal juridische onderbouwing van de legeskosten van de VTH-producten van VTH Bouw & gebruik.

Bij het opstellen van de VTH-begroting voor de stadsdelen adviseer je als procesregisseur leges en begroting VTH, de portefeuillehouder VTH van de stadsdelen en het VTH management over de inrichting van de begroting voor VTH Bouw & Gebruik. Je doet hiervoor voorstellen die je op basis van afstemming met de beleidsregisseurs RAP en het opgaveteam leges samenstelt. De voorstellen leg je voor in afstemming met de Businesscontroller.

Je verzorgt de toelichting op de begroting bij behandeling in het MT VTH en beleidsdirecties in afstemming met de Businesscontroller en het team Leges van Dienstverlening. Daarnaast zorgt je in afstemming met Businesscontrolling voor de periodieke rapportages over de legesuitkomsten (begroot en actueel) in het kader van het monitoren van het VTH jaarplan en -budget.

Werkzaamheden

  • Inrichten, ontwikkelen en onderhouden van een relevant netwerk op het niveau van directie en hoger management van VTH en Dienstverlening met als resultaat draagvlag en medewerking in het realisatieproces van een bij de realiteit aansluitende VTH-begroting voor de stadsdeelorganisaties;
  • Samenstellen en aansturen van het opgaveteam leges VTH, zodat opgeleverde informatie verwerkt wordt tot de nodige producten die in de praktijk gehanteerd worden en goed functioneren (PDCA-cyclus);
  • Realiseren van de kostenonderbouwing van de begroting van VTH met focus op de volledigheid van de legessoorten en het onderscheid tussen wel en niet-legesgerelateerde activiteiten en opbrengsten;
  • Realiseren van de financiële en fiscaal juridische onderbouwing van de legeskosten van de VTH-producten van VTH Bouw & gebruik, onder meer door het verzorgen van de invulling van de legestabel;
  • Verzorgen van toelichting op de begroting bij behandeling in het MT VTH en beleidsdirecties en de periodieke rapportages over de legesuitkomsten (begroot en actueel).

De opdrachtgever(s)

Op 1 februari 2021 is de afdeling Regie, Advies en Projecten (RAP) gevormd. De afdeling heeft als doel om tot één set van strategieën, afspraken en werkwijzen te komen voor de 7 VTH-afdelingen Bouw & Gebruik van de stadsdelen. Doel daarbij is dat burgers en bedrijven in Amsterdam op een hoogwaardige en eenduidige manier kunnen worden bediend. Ook levert RAP een belangrijke bijdrage aan het implementeren van de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging

RAP bestaat uit 4 expertise-/ vakteams, is totaal 32 mensen groot en maakt deel uit van de VTH-netwerkorganisatie. Het team heeft een directe relatie met de Portefeuillehouder VTH, het MT VTH Bouw & Gebruik en de VTH-afdelingen Bouw & Gebruik van de stadsdelen. Hiërarchisch valt team RAP onder de portefeuillehouder VTH.

Functie eisen

  • beschikt over een aantoonbaar wo werk- en denkniveau (in verband met de complexe afdeling en discipline overstijgende materie en realisatie van (nieuwe) werkconcepten).
  • minimaal 7 jaar ervaring met financiële processen van bedrijfsvoering.
  • minimaal 3 jaar ervaring in het werken op senior management- en directieniveau.
  • ervaring binnen overheidsorganisaties.
  • ervaring met het tot stand brengen van nieuwe initiatieven en activiteiten binnen en buiten de organisatie en innovatie te stimuleren.

Extra info

• Startdatum: zsm na gunning
• Einddatum: conform duur werkzaamheden (1 jaar na startdatum)
• Werklocatie: Bos en Lommerplein, 250, 1055EK, AMSTERDAM
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 32 - 36
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

24.11.2022

Publicatie eindigt

04.12.2022

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.