Ambtelijk Secretaris

Nieuw

Functie omschrijving

Utrecht is één van de snelst groeiende steden van Nederland en groeit met 100.000 inwoners naar 450.000 inwoners in 2040. Deze ontwikkeling brengt kansen en uitdagingen met zich mee. Met een groeiend aantal inwoners willen we Utrecht aantrekkelijk houden om te wonen, te werken en te verblijven. We werken aan ruimtelijke, economische, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen van Utrecht. PMB werkt hieraan mee in opdrachten verspreid over de hele Utrechtse organisatie.
Als (ambtelijk) secretaris binnen PMB zet jij je organisatorische vaardigheden in om de medezeggenschap naar een hoger niveau te brengen en optimaal te laten functioneren. Samen met je collega ambtelijk secretarissen zorg je voor samenhang in de aanpak van de medezeggenschap in Utrecht.

Je werkt nauw samen met het dagelijks bestuur van de (centrale) ondernemingsraad om de actuele vraagstukken/visie vorm te geven, op de agenda te krijgen en op het gewenste resultaat te sturen. Je draagt nieuwe ideeën aan en pakt kansen voor verbetering van samenwerking. Je adviseert en begeleid OR leden bij het invullen van hun rol. Je vervult deze rol mogelijk in een duo-schap met een andere (ambtelijk) secretaris.

Je bent de schakel tussen de ondernemingsraad en bestuurder. Het onderhouden van een goede relatie daarin is belangrijk. Je hebt daarom een uitstekend gevoel voor onderlinge verhoudingen met respect voor ieders rol en belangen.

Werkzaamheden

  • Geef je adviezen over in te nemen standpunten en bent in staat complexere zaken eenvoudig te verwoorden;
  • Verzorg je communicatie-, participatie-/ inspraak- en informatietrajecten;
  • Bereid je vergaderingen voor, notuleer je, bewaak je de afspraken en houd je overzicht op de financiën;
  • Informeer je de leden over ontwikkelingen op gebied van medezeggenschap.

Functie eisen

  • Jij beschikt over een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in de ondersteuning van de medezeggenschap en daarmee kennis van de WOR;
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring in de rol van Ambtelijk Secretaris;
  • Je bent in ieder geval binnen nu en één maand beschikbaar;
  • Zelf reflecterend vermogen, ervaring in het geven van feedback/gevraagd en ongevraagd advies;
  • Een scherp omgevingsbewustzijn, je bent verbindend en je kunt gemakkelijk schakelen in stijl en niveau;
  • Communicatie is één van je sterke kanten, je kunt snel tot de kern van een uitdaging doordringen en deze vertalen naar een goed vormgegeven boodschap.

Extra info

  • Periode: Z.s.m maar uiterlijk 1-1-2023 t/m 31-12-2023, met 12 verlengopties van 12 maanden. Echter deta-vast na 12 maanden inhuur heeft de voorkeur.
  • Belasting: 20 - 24 uur per week gemiddeld

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

22.11.2022

Publicatie eindigt

30.11.2022

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.