Coach tbv de Administratie Participatiewet

Nieuw

Functie omschrijving

Voor het team administratie Sociaal Domein zijn wij op zoek naar een inhoudelijke coach.
Tot jouw kerntaken zullen behoren:

  • Samen met de Teamleider Beleid en Administratie Sociaal Domein de opleidings- en ontwikkelbehoefte van de medewerkers Administratie in beeld brengen;
  • Coachen en scholen van de medewerkers op de inhoud van hun functie bij bovengenoemde taken;
  • Werkverdeling inzichtelijk maken binnen administratie en onderlinge vervanging van taken borgen;
  • Werkprocessen tegen het licht houden en herijken samen met de medewerkers en applicatiebeheer sociaal domein;
  • Monitoren van het ontwikkeltraject van de medewerkers en bespreken voortgang met hen en in driegesprek met Teamleider;
  • Daarnaast bij drukte in de uitvoering ook reguliere werkprocessen oppakken.

Werkzaamheden

Teamomschrijving
De administratie van het Sociaal Domein bestaat uit twee subteams voor de ondersteuning van Participatie, Wmo en jeugd.
Het subteam Participatie zorgt voor ondersteuning van de uitvoerende teams, op inhoudelijk en financieel gebied. Via het berichtenverkeer wordt er opdracht gegeven aan zorgaanbieders zodat de juiste zorg kan worden ingezet voor de inwoners. De administratie voert de betalingen en herberekingen uit voor de uitkeringen ihkv de Participatiewet en verwerkt rapporten in de uitkerings- en cliëntenadministratie aan de hand van rapporten en beschikkingen. Voor de participatiewet en bijzondere bijstand zorgt het administratieteam ook dat de betalingen worden klaargezet voor financiën.

Tot de taken van een medewerker administratie Participatiewet behoren:

  • verzorgen van het jaarwerk en maken aansluiting met het grootboek financiën;
  • signaleren knelpunten en doet verbetervoorstellen;
  • beheer tussenrekeningen;
  • verwerken rapporten in de uitkerings- en cliëntenadministratie aan de hand van rapporten en beschikkingen;
  • uitvoeren de betalingen en herberekingen voor de uitkeringen ihkv de Participatiewet;
  • voeren executoriale beslagen in de administratie en verstrekken informatie aan beslagleggers;
  • verstrekken uitbetalingen en voorschotten op uitkeringen, declaraties en overige uitgaven;
  • signaleren achterstanden in betalingen, zorgdragen voor het versturen van herinneringen en aanmaningen en verwerken ontvangsten in de debiteurenadministratie;
  • rappelleren over tijdigheid en wijze van aanlevering van gegevens (o.a. afdracht belastingdienst);
  • beoordelen en verwerken verzoeken om toewijzing;
  • verwerken declaraties tbv de Wmo.
  • samenwerken met andere teams en zorgen voor afstemming in de realisatie van de gezamenlijke doelen;

De opdrachtgever(s)

Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.
Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.
Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Omschrijving kandidaat

Je hebt aantoonbaar meerdere jaren werkervaring op een uitkeringsadministratie en hebt overstijgende financiële kennis. Je hebt kennis van de Participatiewet en bent bekend met de Wmo. Daarnaast ben je bekend met het berichtenverkeer en je hebt kennis en ervaring met Suite. Tenslotte zou het fijn zijn als je kennis hebt van WIZ Portaal.

Functie eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker/coördinator /inhoudelijke coach (uitkerings)administratie bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar als coach/begeleider/opleider van medewerkers op een (uitkerings)administratie bij een gemeente
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau of een financieel administratieve opleiding op minimaal MBA niveau
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën
  • Aantoonbare kennis van Wmo-processen en Wmo-administratie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende/coördinator op een uitkeringsadministratie
  • Aantoonbare werkervaring met GWS

Competenties

Je bent een mensenmens die collega’s meeneemt in de inhoud en verder brengt in hun functioneren. Je bent een sparringpartner voor de Teamleider en samen met hem maak je een ontwikkelplan voor samenwerking de medewerkers van de administratie en de administratie als geheel.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 24 uur
  • Start Zo spoedig mogelijk

Locatie

Nijkerk

Publicatiedatum

26.09.2022

Publicatie eindigt

02.10.2022

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.