Projectleider optimalisatie AFAS

Nieuw

Functie omschrijving

Jij bent de komende tijd de leider van ons kwaliteitsteam AFAS, dat bestaat uit twee medewerkers van HR en twee medewerkers van IV. Als projectleider houd jij je bezig met het optimaliseren van (het HRM pakket van) AFAS Profit, waarbij je bovenal als trekker acteert en een impuls geeft aan het werk van het kwaliteitsteam. Deze boost zal ervoor zorgen dat de software nu en in de toekomst maximaal voordeel biedt aan onze organisatie, maar ook dat het kwaliteitsteam naar een hoger level getild zal worden. Jij bent dus verantwoordelijk voor het opstellen van een projectplan- en planning voor de doorontwikkeling en optimalisatie en daar heb je een aanjagende en sturende rol in. Jij denkt mee over welke inrichting het best past bij onze (toekomstige) doelstellingen, gevoed vanuit de kennis van alle mogelijkheden die AFAS biedt. Naast deze taken ben je in staat om knelpunten tijdig te signaleren, risico's te managen en escalaties af te handelen. Jij weet wat en wanneer getest moet worden en jij zorgt voor de benodigde managementsamenvattingen.
Je bent mede verantwoordelijk voor de kwaliteit die wordt geleverd bij de uitvoer van het project. Jij bent de contactpersoon van de ambtelijk opdrachtgever binnen de gemeente Zeist. Maar, heel belangrijk, door jouw aanpak stimuleer jij onze eigen mensen een (pro)actieve rol te pakken en houden in dit optimalisatieproces. Samen met hen zet jij een stevige basis neer van een kwaliteitsteam dat de komende jaren succesvol zelfstandig kan blijven handelen in de continue doorontwikkeling van AFAS en de HR processen. Uiteindelijk maak jij jezelf dus overbodig!

De opdrachtgever(s)

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team Organisatieadvies
In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies werkt met zo’n 15 collega’s aan de optimale inzet van die factor. We verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment en geven bedrijfskundig en HR-advies. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners. In januari 2022 hebben wij de overstap naar het HR systeem van AFAS gemaakt (Profit & Insight) en de implementatie (fase 1) is zo goed als afgerond. Het is nu tijd voor fase 2: niet alleen meer de basis op orde brengen, maar AFAS ondersteunend laten zijn voor de ambities van onze organisatie.

Functie eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie en optimalisatie, inrichting en beheer van HR en/of ERP systemen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager;
  • Minimaal 1 keer AFAS geïmplementeerd in een organisatie, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider
  • Aantoonbare werkervaring met HR projecten (personeelssystemen- en processen)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategisch rollen (benoem dit in cv of motivatiebrief)
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Competenties

- Gaan voor resultaat en dit over weten te brengen op collega’s;
- Planmatig en georganiseerd;
- Daadkrachtig en initiatiefrijk, verkennen van grenzen en oplossingsgericht;
- Helicopterview; strategisch en analytisch vermogen
- Een pro in communiceren, op ieder niveau kan jij schakelen

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week Gemiddeld 8
  • Start 1 oktober 2022

Locatie

Zeist

Publicatiedatum

05.08.2022

Publicatie eindigt

14.08.2022

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.