Casemanager Burgerzaken

Nieuw

Functie omschrijving

met het gehele werkveld van Burgerzaken. Je primaire rol betreffen burgerlijke stand werkzaamheden.
Je draagt zorg voor de afhandeling van complexe producten en vraagstukken op het gebied van Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR), ben je in staat alle voorkomende akten en latere vermeldingen van de Burgerlijke Stand op te maken, beoordeel je brondocumenten en controleer je de ontvangst brondocumenten, houd je overzicht op de huwelijken en geregistreerde partnerschappen en onderhoud je het contact met de Buitengewone Ambtenaren van de Burgerlijke Stand, voltrek je de kosteloze huwelijken en geef je uitvoering aan de Wet op de Lijkbezorging (WLB).
Daarnaast voer je werkzaamheden uit waaronder; inhoudelijk aanspreekpunt zijn voor backoffice en frontoffice , uitvoeren van de interne controle van de processen met betrekking kas, in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken en organiseer je de naturalisatieceremonie.
Tevens ben je met je collega verantwoordelijk voor beleidsmatige zaken die betrekking hebben op ons team. Die kunnen te maken hebben met de BRP, Burgerlijke stand, informatiebeveiliging (zelfevaluatie), verkiezingen.
In deze uitdagende functie heb je dus een mooie combinatie in zowel het hebben van klantcontact maar werk je ook regelmatig op beleidsmatig niveau doordat je aan de slag gaat met bijvoorbeeld het opstellen van beleidsregels en integraal werkt met andere afdelingen binnen onze organisatie.
Iedereen in het team draagt een steentje bij en is flexibel in het opvangen van de pieken en dalen die horen bij dit werk. Je bent ook bereid om mee te draaien bij de dinsdagavondopenstelling. We zoeken een gastvrije, positieve en oplossingsgerichte collega met een gezonde dosis pit, die graag meedenkt over het verbeteren van het klantcontact naar onze inwoners. Uiteraard ben je beleefd en geduldig en kan je omgaan met moeilijke gesprekken en verbale agressie. En het is belangrijk dat je aantoonbaar, helder, foutloos en begrijpelijk Nederlands én Engels kan schrijven.

De opdrachtgever(s)

Zó werkt het in De Bilt
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.
Onze ongeveer 240 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Functie eisen

  • Minimaal in het bezit van een MBO diploma op gebied van Burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op een afdeling Burgerzaken;
  • Beschikbaar op dinsdagavond wanneer avondopenstelling aan de orde is.
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke (werk)processen
  • Aantoonbare werkervaring met dienstverlengingskanalen receptie / balie, telefonie en e-mail verwerking
  • Aantoonbare werkervaring met applicaties in lijn met de functie (bijv. Burgerzaken, Zaaksysteem)

Competenties

  • Je bent een èchte teamplayer;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit;
  • Je bent klantgericht, communicatief sterk, zorgvuldig, flexibel, accuraat, stressbestendig en dienstverlenend ingesteld;
  • Je komt, door jouw wijze van vraagstelling, snel tot de kern van de vraag (de vraag achter de vraag).

Extra info

  • Duur 3 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 24 uur
  • Start Zo spoedig mogelijk

Locatie

De Bilt

Publicatiedatum

10.06.2022

Publicatie eindigt

18.06.2022

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.