Procesmanager Waardevol Klantcontact

Nieuw

Functie omschrijving

Binnen het CRM programma van KVK zijn we opzoek naar een ervaren Procesmanager. Hierbij ben je medeverantwoordelijk voor het realiseren van de implementatie van CRM binnen de organisatie. Je werkt hierbij nauw samen met collega procesmanagers, business change managers, key-users binnen de verschillende groups en andere betrokkenen bij het project om resultaten te bereiken. De twee processen waar je verantwoordelijk voor bent hebben een grote impact op de organisatie en hebben honderden gebruikers.

Het programma Nieuw CRM kent verschillende deelprojecten:
• Processen: Het uniformeren en standaardiseren van CRM-processen binnen KVK – en na implementatie van het nieuwe CRM gebruik maken van de standaard processen zoals aanwezig in CRM;
• Datakwaliteit: het verbeteren van de kwaliteit van klantdata en de invoer hiervan in het huidige CRM van KVK (SageCRM);
• Mens: implementeren van klantgericht samenwerken en uitvoeren van change management behorende bij deze wijzigingen;
• Techniek: Het aanbesteden en implementeren van een nieuwe CRM applicatie.

Het programma heeft een grote impact op de organisatie, waaronder de afdeling van HR info. KVK heeft hierbij de ambitie om stappen te zetten op het gebied van klantinteracties - en procesmanagers zijn instrumenteel voor het bereiken van deze doelstellingen.

Werkzaamheden

  • Zorgdragen voor doelmatige en doeltreffende onderliggende processen en actuele beschrijving daarvan, inclusief bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
  • Identificeren van issues;
  • Voorstellen voor verbetering van proces in afstemming met belanghebbenden (iom management, gebruikers en o.a. architectuur);
  • Adviseren teamleider processen inzake de opzet en verbeteringen van processen, risico’s & beheersmaatregelen;
  • Procesgericht trainen (inclusief on-the-job en changemanagement) t.b.v. uitvoer van het proces;
  • Specificatie van requirements aan applicaties;
  • Opstellen testscripts voor gebruikersacceptatietest;
  • Voorbereiden/plannen/instrueren/coördineren gebruikersacceptatietest;
  • Signaleren gebruikersbehoeften in software of bij gebruik van software;
  • Signaleren en definiëren trainings- en opleidingsbehoefte.

Hierbij lever je volgende resultaten op:

  • Testaanpak/plan;
  • Uitgevoerde tests;
  • Inzicht in kwaliteit van de applicatie;
  • Duidelijk inzichtelijke en overzichtelijke bevindingen administratie.

Omschrijving kandidaat

Een ervaren en enthousiaste procesmanager die bezig is met alle aspecten van procesmanagement: inhoudelijke kennis van het proces, het zowel in kaart brengen als realiseren van verbeteringen – met het bijbehorende changemanagement richting de organisatie – maar ook inrichting van het proces in het nieuwe CRM pakket. Je bent communicatief sterk, gestructureerd en kunt goed het overzicht behouden.
  • Je bent communicatief sterk en een hoge organisatiesensitiviteit;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van Microsoft applicaties; Word, Excel, Visio, Powerpoint, Teams en Sharepoint;
  • Ervaring met agile werken (SCRUM) - een pré is als je de dynamiek van een project in deze context kent;
  • Ervaring met werken op afstand;
  • Positief kritisch;
  • Leergierig houding;
  • Nauwkeurig;
  • Je hebt affiniteit met IT en je bent in staat om automatiseringspotentieel te herkennen en geautomatiseerde processen te doorgronden;
  • Daarnaast ben je bereid kennis op te bouwen van de applicaties waarin het proces uitgevoerd wordt.

Functie eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis en kunde over het uitvoeren van documenteren van processen en het uitvoeren van veranderingen van processen
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als Procesmanager
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring Procesmanager met implementatie en/of gebruik van CRM systemen
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met het uitwerken en aanpassen van processen
  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Bedrijfskunde/Economie of vergelijkbaar
  • Kandidaat is in het bezit van de certificering AIIM BPM en Lean Six Sigma Green Belt

Competenties

Samenwerken
Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Deskundigheid
Het ontwikkelen van eigen kennis over het vakgebied en deze kennis effectief benutten voor de eigen functie of organisatie.

Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.

Extra info

Van 13-6-2022 t/m 31-12-2022 | Optie verlenging: 2 x 12 maanden | Standplaats: Utrecht en remote | IT | Uren: 36 per week | Aantal FTE: 0,9

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

16.05.2022

Publicatie eindigt

28.05.2022

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.