Projectleider informatievoorziening Sociaal Domein

Nieuw

Functie omschrijving

Binnen de gemeente Zeist wordt op vele beleidsvelden gewerkt aan de verder sturing van de organisatie door middel van data en resultaatbepaling. Zo ook in het Sociaal Domein. Het Sociaal Domein omvat de taakvelden (Welzijn, Jeugd, WMO, Onderwijs, Gezondheidszorg en Wonen) en heeft als voornaamste actoren de medewerkers van het team Samenleven en het team Sociaal Domein.

Doelstelling is een verbetering van sturingsinformatie voor zowel het bestuurlijke traject als voor de management rollen. Er is al veel en er lopen al een aantal trajecten en er zullen nog een aantal andere trajecten moeten worden opgestart. Daarbij moet worden gedacht aan :

  1. Regionale monitor Zorgned, Is in ontwikkeling
  2. Regionaal en lokaal verbinding leggen tussen Zorgned/ Financiële administratie
  3. Wijkgericht werken (Wijkdata, wijkdoen)
  4. P&C – cyclus, aansluiting op
  5. Veder gaande automatisering van zogenaamde factsheets
  6. Op onderdelen meerjarige prognoses
  7. Aansluiting op Vectis, Zorgmonitor
  8. Incorporatie GGD, monitor

De problematiek waarvoor we de kandidaat zoeken is :

Als projectleider de beide managers ondersteunen in het samenbrengen van de diverse informatiekanalen, daarbij eventueel aanpassen van werkprocessen op zodanige wijze dat door de managers beslissingen kunnen worden genomen ten aanzien van de dagelijkse sturing. De huidige manier van werker sluit onvoldoende aan op de behoefte die er zijn vanuit het kunnen sturen vanuit data. Het gaat niet om de losse projecten op zichzelf, maar op juist dit in lijn met elkaar te brengen. Het gaat hier mede om het creëren van een verandering in de manier van werken waarbij werken op basis van data (data gedreven werken) centraal staat.

Daarnaast zal het project moeten leiden tot een duidelijke informatievoorziening richting het bestuur. Met het management komen tot een prioritering van de zaken die het eerst worden opgepakt en daarbij te komen tot een projectdoelen, -planning. Daarbij moet verbinding worden gelegd met de ontwikkelingen binnen de eigen informatiehuishouding (team ICT, Externe ingeschakelde / in te schakelen ICT deskundigen regionale ontwikkelingen en mogelijke ontwikkelingen bij maatschappelijke partners).

De opdrachtgever(s)

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein op het gebied van jeugd;
  • Aantoonbare werkervaring met organisatie- en teamontwikkeling;
  • Aantoonbare werkervaring met projectleiderschap ICT-projecten;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar per uiterlijk vanaf 15 februari 2022.
  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het coördineren van ICT-projecten
  • Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met bestuurlijke advisering

Competenties

  • Analytisch
  • Flexibel;
  • Samenwerken;
  • Initiatiefrijk;
  • Resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Politiek sensitief.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 24
  • Start z.s.m.

Locatie

Zeist

Publicatiedatum

25.01.2022

Publicatie eindigt

31.01.2022

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.