Programmamanager / Coach

Nieuw

Functie omschrijving

In 2022 willen we een concrete stap zetten in het versterken van het operationele risicomanagement en ervoor zorgen dat directies 'in control' raken. Het is onze ambitie om dat zoveel mogelijk door onze interne privacy officers te laten doen. Als programmamanager/coach werk je naast de leidinggevende van de vakgroep privacy mee aan de verschillende inrichtingsvraagstukken, ondersteun je bij uitbreiding van het team en coach je de privacy officers in hun ontwikkeling naar nieuwe rollen met als doel de genoemde ambities te realiseren.

Werkzaamheden

  • Sturen op aantoonbare toename in-control resultaten;
  • Leiden intern design team om privacy instrumenten te vereenvoudigen en te verbeteren;
  • Directies helpen om privacy contactpersonen in de lijn een goede bijdrage te laten leveren aan de operationele privacy activiteiten;
  • Coachen van privacy officers bij de intake van nieuw werk;
  • Leidinggevende ondersteunen met overzicht en samenhang in lopende en gevraagde werkzaamheden.

De opdrachtgever(s)

Je solliciteert op een functie die de komende jaren gaat veranderen. De gemeente Amsterdam wil aansluiten bij de digitale ontwikkelingen en de veranderende behoeften van burgers, ondernemers en bezoekers. De komende jaren wordt daarom flink geïnvesteerd in het i-domein, de verzameling bedrijfsonderdelen die de digitale ondersteuning voor de stad bieden. Investeringen in het applicatielandschap, de data-functie, moderne methodes en technieken, maar ook in scholing en samenwerking rond I-opgaven. Dit vraagt om professionals die flexibel willen zijn, willen werken aan permanente ontwikkeling en plezier hebben in het werken aan wendbare I-oplossingen voor de stad. Wij zullen je daarbij helpen met het aanbieden van vakgerichte trainingen.
Kun jij meebewegen en ben je bereid om je te ontwikkelen in de functies van de toekomst? Dan nodigen we je uit om te solliciteren en gaan wij graag met je in gesprek.

Als onderdeel van bovengenoemde beweging organiseren we het ontwikkelen en leveren van een aantal platformen. Hiermee willen we een solide fundament neerzetten om de digitale ambities te versnellen. Hierbij maken we verschil tussen een cloudplatform, het dataplatform en het RPA-platform[1]. Het team is verantwoordelijk voor leveren en verder ontwikkelen van deze producten.

De i-afdeling bestaat uit teams, waarbij de teams samen met de markt op een agile werkwijze de platformen opzetten en beheren. De regie op de vraagstelling naar de eisen naar functionaliteit en omvang organiseren we vanuit de opgave.

Het RPA-platform (Robotic Process Automation: robotgestuurde procesautomatisering). Robotic Process Automation is een techniek die we gebruiken om bepaalde, repetitieve taken in een bedrijf te automatiseren. Het gaat hierbij niet om fysieke handelingen, zoals de assemblage van een auto. Maar wel om administratieve taken. Hier organiseert het i-domein een team voor, volgens agile werkwijze als enabling agile team. Er is meer vraag naar deze robots. We verwachten dat het takenpakket voor dit team zich in de komende jaren uitbreidt.

De werkzaamheden van dit team zijn:
  • Opstellen van strategie en roadmap van het RPA-platform;
  • Regie op levering van technische bouwblokken;
  • Het ontwikkelen van RPA-scripts;
  • Regie op platformbeheer.

Opgave gericht werken
De gemeente Amsterdam zet stappen in het opgavegericht werken, waarbij we de opgaven in de stad centraal stellen. De werkcultuur en houding is daarbij gericht op de stad en samenwerking met partners en bewoners in de stad. Diverse Gemeentelijk processen en systemen die ons werk ondersteunen worden hierdoor beter ingezet. Dit moet het makkelijker maken om ons rond de opgaven te organiseren. Het werken aan de opgaven vraagt om wendbaarheid in ons handelen en in de systemen die onze processen ondersteunen.

Functie eisen

  • beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau op het gebied van wet- en regelgeving en/of bedrijfskunde.
  • De kandidaat kan programmamanagement koppelen aan een agile werkwijze en daarmee in een veranderproces concrete inhoudelijke resultaten neerzetten;
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen twee jaar in een grote lokale overheidsorganisatie samengewerkt met privacy officers, eindverantwoordelijke directies, de FG, CISO, etc;
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen vijf jaar tenminste drie opdrachten gedaan waarbij interim sturing werd gegeven aan een team van experts.
  • in de afgelopen vijf jaar minimaal in één andere G4 gemeente een opdracht uitgevoerd.
  • kennis van de AVG.
  • kan acteren op alle niveaus in de stadsbrede organisatie en weet het vertrouwen te krijgen van zowel de directie als de vakgroep privacy. Ervaring daarmee moet duidelijk blijken uit het CV.
    • U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal een half A4 pagina) van het soort project en wat de relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag. Benoem de organisatie en duur van het project.

Extra info

• Startdatum: zsm na sluiting
• Einddatum: conform duur werkzaamheden
• Werklocatie: Jodenbreestraat, 25, 1011NH, AMSTERDAM
• Aantal fte: 1
• Aantal uren per week: 24 - 32
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: 19-01-2023

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

13.01.2022

Publicatie eindigt

23.01.2022

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.