Trekker Taskforce (betaalbare) Woningbouw

Nieuw

Functie omschrijving

De Gemeente Hilversum en de woningcorporaties De Alliantie, Dudok Wonen en Gooi en omstreken hebben gezamenlijk een Taskforce (betaalbare) woningbouw Hilversum ingesteld. De opdracht van deze Taskforce is het bevorderen dat er voldoende (betaalbare) woningen worden gerealiseerd en dat hiervoor tijdig voldoende locaties beschikbaar zijn. De partijen in de Taskforce zijn op zoek naar een trekker die, tussen en met de gemeente en de corporaties, een voortrekkersrol kan vervullen om deze opdracht waar te maken.

In 2021 is onder leiding van de huidige trekker van de Taskforce een goede samenwerking tussen betrokken partijen opgebouwd, is een gezamenlijk overzicht en inzicht in de woningbouwproductie in de verschillende projecten opgesteld en wordt een monitoringsysteem opgezet. Het jaar 2021 is afgesloten met een koersbepaling voor komende jaren.

De Trekker is van en voor de gezamenlijke partijen in de Taskforce en is administratief aangehaakt bij de gemeente Hilversum. Hij/zij wordt in staat gesteld om zowel bij de gemeente als op de kantoren van de corporaties te werken. De trekker van de Taskforce krijgt de opdracht om de tot nu toe bereikte resultaten uit te bouwen, nieuwe acties op te pakken, passend bij de opdracht, zoals sturing op de programma’s op marktposities en interventies op stagnaties. De Trekker is onafhankelijk voorzitter van de bestuurlijke Taskforce en van het ambtelijke Kernteam; in beiden nemen de gemeente (Wonen, RO) en de drie corporaties deel. De Taskforce is gericht op productie van betaalbare woningbouw en bestaat naast een Directeurenoverleg, gericht op de overige vraagstukken tussen gemeente en corporaties. De Trekker zorgt – met de gemeentelijk adviseur wonen - voor afstemming op het Directeurenoverleg.

Werkzaamheden

  • Creatief en in staat om de organisaties te helpen buiten de gebaande paden om de gewenste resultaten neer te zetten; gangmaker bij de samenwerking en zo nodig bij afzonderlijke deelnemers.
  • Als intermediair kunnen optreden tussen partijen en tegengestelde belangen; verbinder, oplossingsgericht.
  • Goede kennis van Ruimtelijke Ordening en van project- en gebiedsontwikkeling en woningbouwprogrammering daarbinnen.
  • Bestuurlijk sensitief; goed de weg kunnen vinden in een (ambtelijke) organisatie.
  • Ervaring met gebiedsontwikkeling bij zowel gemeente als corporatie is een pré.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met project- en gebiedsontwikkeling (benoem dit duidelijk in het cv.).
  • Aantoonbare werkervaring met het aanjagen van (betaalbare) woningbouwproductie
  • Een afgeronde WO master opleiding in de richting van Planologie, Bouwkunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar ( benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van project- en gebiedsontwikkeling
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van samenwerking tussen woningcorporaties en gemeentelijke instellingen (benoem dit duidelijk in het cv.)

Competenties

  • Actiegericht;
  • Resultaatgericht;
  • Verbindend;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Bestuurlijke-politieke sensitiviteit.

Extra info

  • Duur 12 maanden
  • Optie tot verlenging 3 maal 4 maanden
  • Uren per week 16
  • Start 28 februari 2022

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

13.01.2022

Publicatie eindigt

26.01.2022

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.