Projectleider Nieuwe Locatie Gemengd Wonen

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Nieuwegein is op zoek naar een projectleider die een gemengd wonen project gaat realiseren. We zijn voor ons huidige gemengd wonen project Inn Between op zoek naar een nieuwe locatie. Dit is nodig omdat we uit het huidige pand wegmoeten wegens toekomstige sloop van dit pand. Als alles meezit kunnen we tot december 2023 in de Luifelstede blijven. Het is tijd om dit succesvolle concept een definitieve plek in de stad te geven.

Het project Inn Between valt onder het programma Woonwijs van de gemeente. Het programma Woonwijs bevat activiteiten en projecten die de opgave van huisvesting voor ouderen, mensen met een (tijdelijke) beperking en maatschappelijke uitvallers realiseert. Je werkt op het snijvlak van het ruimtelijke en het sociale domein.

De verantwoordelijkheid voor deze opdracht ligt bij de afdeling Ruimtelijk Domein.

Wat is Inn Between?
Inn Between is een gemengd wonen project in het gebouw de Luifelstede. Het is gestart begin 2019. De Luifelstede is een kantoorpand in het centrum van Nieuwegein dat is getransformeerd naar 76 onzelfstandige kamers. In het project woont een mix van verschillende achtergronden samen: statushouders, jongeren, studenten en spoedzoekers. De bewoners doen voor een deel aan zelfbeheer. Samen zorgen zij ervoor dat Inn Between veilig, schoon en gezellig blijft. Het doel van Inn Between is primair het (tijdelijk) huisvesten, maar vooral het geven van een goede (her)start aan alle bewoners.

Kijk voor meer informatie over Inn Between op: https://youke.nl/actueel/inn-between-gemengd-wonen-nieuwegein/

Werkzaamheden

De opdracht bestaat uit twee onderdelen.

In het eerste onderdeel verken je de mogelijkheden voor een nieuwe locatie zowel intern als extern met onze partners. Je zorgt voor intern en extern draagvlak voor de locatie en bereidt een principe besluit voor over deze locatie. Indicatief zal deze periode 3-6 maanden duren.

Mocht er een negatief besluit worden genomen of geen locatie worden gevonden dan zullen we de opdracht na deze eerste fase beëindigen.

Bij een positief besluit over een locatie starten we met het tweede deel van deze opdracht. Je levert een business case op met daarin de planning, financiële haalbaarheid, acties en resultaten. Je levert een bijdrage aan de bijhorende projectorganisatie. Je adviseert de verantwoordelijke wethouder over strategische afspraken en kaders voor de samenwerking en bereidt eventuele besluitvorming voor.

De opdrachtgever(s)

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

De gemeentelijke organisatie is informeel en ambitieus. Met circa 550 medewerkers wordt gewerkt aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het prachtige, moderne en lichte Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein met volop winkels in de buurt.

De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief. De bedoeling van de organisatie is om bij te dragen aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving.

Omschrijving kandidaat

We zoeken een ervaren allround projectleider met een groot hart en kunde voor maatschappelijke woonprojecten. Vanuit een brede oriëntatie op en interesse in maatschappelijke vraagstukken ben jij in staat om de juiste vastgoedoplossing voor dit gemengd wonen project voor te stellen. Je beheerst het projectleiderschap voor ruimtelijke projecten in de breedte: communicatie, omgevingsmanagement, politiek-bestuurlijke gevoeligheid. Kennis van Nieuwegein is een pre.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider van Ruimtelijke/Woon projecten;
  • gaat akkoord met in eerste instantie een opdracht voor 16 uren per week, de opdracht kan (mits dit nodig is voor het project) worden uitgebreid naar 24 uren per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider van Gemengd Wonen projecten (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Je beschikt over een brede visie op vastgoed (niet alleen de stenen, maar ook de mensen) en hebt dit toepast in eerdere vastgoedprojecten (benoem een duidelijk voorbeeld project in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk-politieke opgaves (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met de advisering aan de portefeuillehouder (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholder- en omgevingsmanagement (benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Toegankelijk en verbindend vermogen, zowel voor en naar de organisaties onderling als de beleidsafdeling waarvoor je werkt;
  • Je bent proactief;
  • Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
  • Je bent communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je kan goed motiveren en overtuigen vanuit de inhoud;
  • Je bent stressbestendig en flexibel.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week 16-24
  • Start Z.s.m.

Locatie

Nieuwegein

Publicatiedatum

27.11.2021

Publicatie eindigt

04.12.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.