Senior Adviseur Informatievoorziening

Nieuw

Functie omschrijving

De organisatie van gemeente Amstelveen en Aalsmeer werkt voor twee gemeenten en bestaat uit meer dan 1200 medewerkers. De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur & Servicedesk, Applicaties, Informatievoorziening en Basisregistraties. A&I is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, de geo- en basisregistraties, de documentaire informatievoorziening en het A&I projectmanagement & advies.

Het team Informatievoorziening houdt zich bezig met postregistratie, archivering, digitalisering, zaakgericht werken, gebruikersondersteuning zaaksysteem en advisering over onderwerpen die de documentaire informatievoorziening raken. Het team Informatievoorziening is een leuk en enthousiast team, dat midden in de organisatie staat en waarin samenwerking en vakmanschap belangrijke kwaliteiten zijn.

Je voert werkzaamheden uit als adviseur op het gebied van documentaire informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Daarbij ben je bezig met o.a. het opstellen van beleid, informatiebeheerplan, archiefverordening, besluit informatiebeheer en handboek vervanging. Je adviseert daarnaast bij de inrichting, koppeling en aanschaf van informatie- en archiefsystemen en bij de integratie van kantoorapplicaties. Je bent de steun en toeverlaat van het team als het gaat om vakinhoudelijke kennis en ondersteunt je collega’s o.a. bij gebruikerstrainingen, inventarisatie van het DSP in de i-Navigator en het stroomlijnen van de werkprocessen IV. Zowel intern als extern ben je het gezicht van IV en neem je deel aan projecten en overlegplatforms.

Je bent een stevige adviseur, met een goed oog voor verhoudingen en verantwoordelijkheden. Je kunt bij vraagstukken goed boven de materie uitstijgen en pragmatisch bijdragen aan structurele verbeteringen. Je bent in staat goed doordachte, bondige adviezen te schrijven die kunnen rekenen op een breed draagvlak onder vakgenoten, IV-collega’s en de business. Je bewijst je meerwaarde door zorg te dragen dat jouw adviezen ook werkelijk tot resultaten leiden.

Omschrijving kandidaat

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding op het vlak van (documentair) informatiemanagement, recordmanagement (LRM) en/of archivistiek.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een overheidsorganisatie; bij voorkeur bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met NEN/ISO 2082, 16175, 23081 (TMLO) en weet de vertaalslag te maken om dit in de praktijk te brengen, zoals koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de eisen.
  • Je hebt ervaring met digitaliseringsprojecten.
  • Je hebt theoretische en praktische kennis van Document-/ Records Management Systemen en zaakgericht werken.
  • Je hebt kennis van archiveren en archiefwet- en regelgeving. Je volgt de ontwikkelingen op je vakgebied.

Functie eisen

  • Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO/WO opleiding aanvullend met vakgerichte opleidingen.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar.
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO/WO opleiding informatiemanagement, recordmanagement (LRM) en/of archivistiek.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met NEN/ISO 2082, 16175, 23081 (TMLO) en weet de vertaalslag te maken om dit in de praktijk te brengen, zoals koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de eisen in de afgelopen 3 jaar. Hoe en waar heb je dit toegepast?
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met digitaliseringsprojecten in de afgelopen 3 jaar. Wat voor projecten zijn dit geweest?
  • Je hebt aantoonbare kennis van archiveren en archiefwet- en regelgeving binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Flexibel
  • Oplossingsgericht
  • Klantvriendelijk
  • Doelgericht
  • Organisatiesensitief

Extra info

Van 3-1-2022 t/m 30-6-2022 | Optie verlenging: 6 x 3 maanden | Standplaats: Amstelveen | Automatisering/ICT/GEO Gis | Uren: 36 per week

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

25.11.2021

Publicatie eindigt

01.12.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.