Netwerker/verbinder Binnenstad Amersfoort

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Amersfoort is een dynamische organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling en interessante uitdagingen.
De afdeling Programma’s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeente brede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed gerelateerde zaken. Er werken ruim 120 mensen, doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch. Er zijn zes teams:
  • projectrealisatie openbare ruimte (POR);
  • proces- en projectmanagement (PPM);· vastgoedontwikkeling en – beheer (VOB);
  • team informatiseringsprojecten (TIP);
  • team assistentie projectmanagement (TAP);
  • team NEXT033.
We geven leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaartoe. Wat het product precies wordt, bepalen de opdrachtgevers en andere partners (zoals de gebruikers, eigenaren of andere betrokkenen – intern of extern). We doen dit voor het bestuur van de stad, maar ook met inwoners, ondernemers en honderden collega’s uit de organisatie. Met de handen uit de mouwen. We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. “We make it happen”.
Deze uitvraag voor een netwerker/verbinder heeft betrekking op opgaven in de binnenstad van Amersfoort.
De binnenstad kent een mix van voorzieningen en activiteiten is veelzijdig en trekt continue bezoekers; de stad is levendig. Om dit op peil te houden is het nodig voort te bouwen op bestaande kwaliteiten en vernieuwingen aan te brengen.
Visie Stadshart, door de gemeenteraad vastgesteld in 2017, is hierin het fundament van het geheel. De uitvoering van de visie gebeurt in het Programma Stadshart. Een uitgebreidere omschrijving van de opgaven voor de binnenstad van Amersfoort vindt u in het samenvattende document Stadshart Amersfoort met een link naar de visie Stadshart en de website van het Programma Stadshart. Voor een goed beeld van de opgaven en deze opdracht wordt geadviseerd om het document en beide links te raadplegen.

In 2017 en 2018 is in het kader van het Programma Stadshart een groot aantal activiteiten gestart. In de binnenstad wordt er op dit moment gewerkt aan verschillende projecten. In dat kader zoeken wij een 'verbinder' die de spanning (her)kent die ontstaat gedurende projecten en ontwerpprocessen en op een professionele manier kan wegnemen/ voorkomen. Iemand die met het einddoel 'de binnenstad is voor iedereen' in het achterhoofd lastige thema's bespreekbaar maakt. Zowel richting de gemeente als richting overige betrokkenen.

Omschrijving kandiaat

We zoeken een iemand met ervaring in het opbouwen en onderhouden van een netwerk en het verbinden van stakeholders (gemeente - horeca ondernemers - markt ondernemers - pandeigenaren - evenementenorganisaties - bewoners en bezoekers) in relatie tot projecten in de openbare ruimte bij een 70.000 + gemeente.
De betreffende persoon moet omgevingsbewust zijn en hierin, wanneer nodig, strategisch kunnen schakelen en actief kunnen handelen.
De rolinvulling van verbinder vindt plaats binnen het portfolioteam centrum waar in samenwerking met projectmanagers van de diverse projecten in het centrum binnen het team een gezamenlijk verantwoordelijkheid ligt voor de totale projectportefeuille uit het Programma Stadshart.
Wij zoeken een verbinder met uitstekende communicatieve vaardigheden, met ruim voldoende ervaring met soortgelijke vraagstukken, met een sterk ontwikkelde bestuurlijke en maatschappelijke antenne.

Functie eisen

  • Ervaring als ondernemer met daarbij de ervaring als bestuurslid van een ondernemersvereniging. Aangegeven in het document Specificatie aantoonbare werkervaring.
  • minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in een vergelijkbare rol van netwerker/verbinder (overeenkomend met de omschrijving in deze uitvraag) bij een 70.000 plus gemeente. Aangegeven in het document Specificatie aantoonbare werkervaring.
  • U beschikt over 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar, in een vergelijkbare rol van netwerker/verbinder, binnen een 70.000 plus gemeente, weergegeven in het CV conform de specificatie aantoonbare werkervaring (bijlage document bij deze uitvraag)
  • U beschikt over een voor deze opgave (zie inleiding en doelstelling) relevant bestaand stakeholders netwerk in de binnenstad Amersfoort, waaronder: - gemeente - retail ondernemers - horeca ondernemers - markt ondernemers - pandeigenaren - evenementenorganisaties - bewoners en bezoekers De kandidaat dient zijn netwerk en relevantie aantoonbaar te maken in een zelf op te stellen document dat met de inschrijving wordt aangeboden.

Competenties

  • Samenwerken (voorwaarden scheppen en actief binden) en onderhandelen,
  • Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk).

Extra info

Van 1-9-2021 t/m 31-12-2021 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden | Standplaats: Amerfoort | Bouwkunde & Civiele techniek | Uren: 12 per week | Aantal FTE: 0.33

Locatie

Amersfoort

Publicatiedatum

15.07.2021

Publicatie eindigt

25.07.2021

Contactpersoon

Lang

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.